وزارت خارجه: ایران درخواستی برای عضویت غیردائم در شورای امنیت نداده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه: ایران درخواستی برای عضویت غیردائم در شورای امنیت نداده است
وزارت خارجه: ایران درخواستی برای عضویت غیردائم در شورای امنیت نداده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
خطیب زاده: ایران هیچ درخواستی برای عضویت غیردائم شورای امنیت نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اخبار منتشر شده در خصوص رای نیاوردن ایران برای عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد و خاطرشان کرد که اصل خبر نامزد شدن ایران برای عضویت غیردائم در شورای امنیت نادرست است.

وی روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده  مبنی بر رای نیاوردن ایران برای عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: " ایران اساساً درخواستی برای عضویت غیردائم در شورای امنیت نداشته است."

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: چند روز قبل نیز که برای اولین بار این ابهام مطرح شد، پاسخ داده شد که اصل خبر نامزد شدن جمهوری اسلامی ایران نادرست است، ولی با توجه به مطرح شدن دوباره خبر لازم‌ است تاکید شود که جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برای دوره 23-2022 نداشته و کشور امارات از گروه آسیایی، تنها نامزد این گروه بوده است.

خطیب زاده افزود: با عنایت به اینکه، انتخاب اعضای غیر دائم شورای امنیت با رای گیری مخفی و فیزیکی (برگه رای) انجام می شود، نیت کشوری که مخفیانه به جمهوری اسلامی ایران رای داده روشن نیست. البته این‌ احتمال منتفی نیست که این امر با هدف شیطنت‌آمیزی صورت گرفته باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات تعیین اعضای غیر دائم شورای امنیت، از عضویت امارات حمایت کرده و به آن رای مثبت داده است که این موضوع در نامه دکتر ظریف به همتای اماراتی خود نیز اعلام شده است و مراتب طی یادداشت رسمی به سفارت امارات در تهران نیز اعلام شده  است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала