دو شرط رهبر ایران برای تزریق واکسن ایرانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
اشتراک
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران اطلاع داد که تزریق نوبت اول واکسن ایرانی کرونا به رهبر ایران در روزهای آینده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جماران، دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این خصوص اطلاع داد.
 دکتر مرندی با اعلام اینکه مجوز استفاده از واکسن ایرانی کوو ایران برکت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است، گفت: رهبر انقلاب تأکید ویژه بر تزریق واکسن ایرانی دارند. این واکسن حاصل تلاش دانشمندان جوان ایرانی است و از سطح ایمنی‌زایی بالایی برخوردار است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی خاطر نشان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای از همان ابتدای بحران کرونا مشکلی برای انجام واکسیناسیون نداشت و افزود: ایشان دو شرط مهم برای تزریق واکسن داشتند؛ نخست آنکه واکسیناسیون ایشان خارج از نوبت انجام نگیرد. دوم اینکه فقط واکسن ایرانی استفاده خواهند کرد. به همین دلیل زمانی که واکسیناسیون هموطنان در بازه‌ی سنی بالای ۸۰ سال آغاز شد، ایشان از دریافت واکسن خارجی خودداری کرده و منتظر واکسن ایرانی ماندند.

دکتر مرندی در ادامه بیان داشت: نوبت نخست واکسن ایرانی کوو ایران برکت در حالی از سوی رهبر انقلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد که مرحله‌ی اول واکسیناسیون هموطنان ۸۰ سال به بالا در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ از طریق واردات واکسن خارجی انجام شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала