رسانه ها: ایران ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب می کند

© AFP 2023 / Arun Sankar Kرسانه ها: ایران ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب می کند
رسانه ها: ایران ماهواره جدیدی را به فضا پرتاب می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
اشتراک
سی.ان.ان به نقل از مقامات پنتاگون اذعان کرد: ایران قرار است ماهواره جدیدی را پس از یک تلاش ناموفق، که ظاهراً در اواسط ماه ژوئن انجام شده به فضا پرتاب کند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان وزارت دفاع ایالات متحده گفتند که داده های مربوط به تلاش های ایران از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ها بدست آمده است. تصاویر گرفته شده توسط شرکت های تجاری Planet و Maxar نشان دهنده افزایش فعالیت در سایت فضایی امام خمینی در روزهای اخیر است.

آمریکا احتمال انتقال ماهواره به ایران توسط روسیه را زیر نظر دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
آمریکا احتمال انتقال ماهواره به ایران توسط روسیه را زیر نظر دارد

به گفته کارشناسان موسسه امور بین الملل میدلبری در مونتری، که تصاویر را تجزیه و تحلیل می کنند، در روزها یا هفته های آینده ممکن است یک پرتاب جدید انجام شود، وجود مخازن سوخت، سکوی متحرک و افزایش فعالیت خودرو در سایت پرتاب شواهد این فعالیت هاست.

به گفته کارشناسان، موشک سیمرغ در پرتاب های ماهواره مورد استفاده قرار می گیرد که موتورهای آن با طراحی کره شمالی ساخته شده است.

سخنگوی پنتاگون به سی.ان.ان گفت، كه فرماندهی فضایی آمریكا "از تلاش ناكام" برای پرتاب این موشک آگاه است.

به گفته این کانال تلویزیونی، پرتاب ماهواره توسط ایران از نظر منتقدان جمهوری اسلامی به عنوان یک تحریک تلقی می شود، زیرا وسایل نقلیه پرتاب کننده از فناوری مشابه با موشک های بالستیک قاره پیما استفاده می کنند.

سی.ان.ان گفت: علاوه بر این، پرتاب ماهواره نظامی نور-۱ در آوریل گذشته جنبه نظامی برنامه فضایی ایران را آشکار کرد.

در اواخر ماه مه، ایرنا با استناد به برنامه فضایی ایران گزارش داد که چندین ماهواره ایرانی در مراحل نهایی تولید هستند، حداقل ۵ ماهواره در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک به مدار زمین پرتاب شوند.

به گفته این خبرگزاری، تولید چهار ماهواره ارتباطی "ناهید-۱"، "ناهید-۲"، "ذوالجناح"، "سیمرغ" در حال اتمام است و ماهواره های سنجش از دور زمین "طلوع"، "پارس -۱" و "ظفر-۲" در مرحله تولید است.

ایران سفینه های فضایی را با کمک سفیر و سیمرغ از یک ایستگاه فضایی در استان سمنان پرتاب می کند.

در فوریه ۲۰۰۹ ، با کمک پرتابگر سفیر، امید اولین ماهواره ایرانی که از ایستگاه فضایی پرتاب شد، به مدار زمین رفت. در ژانویه و فوریه ۲۰۱۹، تلاش های ایران برای ارسال ماهواره ها به مدار با موشک های سیمرغ و سفیر بی نتیجه ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала