ایران بهانه نتانیاهو برای حمله به کابینه جدید

© AFP 2023 / Gali Tibbonایران بهانه نتانیاهو برای حمله به کابینه جدید
ایران بهانه نتانیاهو برای حمله به کابینه جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
نخست‌وزیر سابق اسرائیل بار دیگر تلاش کرده از موضوع ایران برای حمله به کابینه جدید استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل که به تازگی از قدرت کنار رانده شده بار دیگر تلاش کرده از موضوع ایران برای حمله به کابینه جدید استفاده کند.

نتانیاهو که در حال حاضر رهبری مخالفان کابینه اسرائیل را بر عهده دارد مدعی شده «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه با همتای آمریکایی‌اش بر سر سیاست عدم غافلگیری در موضوع ایران توافق کرده است.

نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت: «اگر قرار بر عدم غافلگیری بود ما نمی‌توانستیم رأکتورهای عراق را نابود کنیم.»

دستور اکید نتانیاهو به رئیس جدید موساد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
دستور اکید نتانیاهو به رئیس جدید موساد

نتانیاهو مدعی شد که «جو بایدن» و «لوید آستین»، رئیس‌جمهور و وزیر دفاع آمریکا به طور مشخص از او خواسته‌اند آمریکا را در مسئله ایران غافلگیر نکند. او گفت که در پاسخ به این درخواست تنها به آنها گفته است: «درخواست شما را بررسی می‌کنم.» بنیامین نتانیاهو گفت: «نمی‌توانم تصور کنم بتوان پیامی سست‌تر و ضعیف‌تر از این برای ایران فرستاد. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران حالا می‌توانند شب‌ها آسوده بخوابند.» وی افزود که دولت جدید «صلاحیت رهبری» اسرائیل را ندارد و او تمامی تلاشش را برای بر هم زدن ائتلاف «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» به کار خواهد گرفت.

لاپید اظهارات نتانیاهو را تکذیب کرد و گفت که بخش نخست ادعای نتانیاهو درباره توافق تل‌آویو و واشنگتن درست نیست و بخش دوم ادعای او درباره بر هم زدن ائتلاف جدید اتفاق نخواهد افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала