برق نیروگاه بوشهر از مدار خارج شد

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOMبرق نیروگاه بوشهر از مدار خارج شد
برق نیروگاه بوشهر از مدار خارج شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
در نقص فنی، برق نیروگاه بوشهر از شبکه برق ایران خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران از چالش جدید شبکه برق کشور گفت، به گفته وی با خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری به‌دلیل آنچه نقص فنی اعلام شده است، 1000 مگاوات از تولید عملی برق کشور را کاهش داد و این مسئله به چالش جدیدی در تأمین برق کشور تبدیل شده است.

در حالی که مصرف برق در ایران به پیک خود و مرز 60 هزار مگاوات رسیده و از طرفی ظرفیت عملی تولید در مرز 54 هزار مگاوات قرار دارد و همچنین تلاش متخصصان صنعت برق ایران برای جلوگیری از خاموشی ادامه داشت، صبح امروز با خروج نیروگاه اتمی بوشهر از مدار بهره‌برداری، 1000 مگاوات از ظرفیت عملی تولید برق کشور کاسته شد.

رجبی افزود: پیک‌ سایی و مدیریت مصرف در بخش‌های صنایع و کشاورزی که به حدود 6000 مگاوات رسیده بود، باید تا 8000 مگاوات افزایش یابد تا از بروز خاموشی‌ها در روزهایی که نیروگاه بوشهر در مدار بهره‌برداری نیست، جلوگیری کنیم.

به گزارش تسنیم، صبح امروز بخش دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: "به‌دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک ‌روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه به ‌طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد. بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق خواهد پیوست."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала