تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا چه عارضه ای ایجاد می کند؟

© Photo / IRNAتاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا چه عارضه ای ایجاد می کند؟
تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا چه عارضه ای ایجاد می کند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
اشتراک
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.

وی افزود: براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، 3 تا 4 هفته پس از تزریق دز اول واکسن کرونا، دوز دوم باید زده شود. اگر دوز دوم واکسن در دسترس نبوده و در واقع تزریق دوز دوم به تاخیر افتاد، عارضه خاصی ایجاد نمی‌شود، اما پس از دسترسی، دوز دوم واکسن هم باید تزریق شود.

مردانی درباره این سوال که آیا درصورت بروز عوارض شدید باید از تزریق دوز دوم واکسن کرونا خودداری شود؟ گفت: با بروز عوارض شدید واکسن (پس از تزریق دوز اول) باید با مرکز درمانی تزریق واکسن تماس گرفته و عوارض نادر گزارش داده شود. برخی عوارض واکسن کرونا جزو واکنش‌های شایع و شماری از این عوارض جزو واکنش‌های نادر است که گاه امکان ابتلای مجدد به بیماری را خواهد داشت.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران افزود: در صورت بروز واکنش‌های نادر گاها پزشک متخصص، نوع واکسن کرونا را برای نوبت دوز دوم تغییر می‌دهد. در واقع پزشک مربوطه بیمار را معاینه و سپس تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما شهروندان با بروز عوارض واکسن، خودسرانه تصمیم‌گیری نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала