خبرهای غیر رسمی حاکی از پیروزی رئیسی در انتخابات ایران هستند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
برغم گذشت بیش از 6 ساعت از پایان رأی گیری، هنوز وزارت کشور حتی نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است. این در حالی است که در دوره های قبل، ساعتی بعد از اتمام رأی گیری، نتایج صندوق های کوچک و مناطق کم جمعیت اعلام می شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازعصر ایران، برغم این سکوت، اما خبرهای غیر رسمی حکایت از این دارند که میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از 50 درصد بالاتر رفته است و سید ابراهیم رئیسی، پیشتاز آراست و با رسیدن به حد نصاب قانونی، در همین دور نخست، برنده انتخابات می شود.

واکنش ستاد انتخابات ایران به گمانه زنی‌ها درباره میزان مشارکت در انتخابات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
واکنش ستاد انتخابات ایران به گمانه زنی‌ها درباره میزان مشارکت در انتخابات

بر همین اساس گفته می شود محسن رضایی هم توانسته رتبه دوم را به دست بیاورد و عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سوم و چهارم شده اند. با این حال، هنوز آرای شهرهای بزرگ و پرجمعیت شمارش و تجمیع نشده اند.

میزن آرای باطله نیز بیش از دوره های قبل عنوان شده است.

 با این حال، هنوز رسماً خبری اعلام نشده و باید منتظر بود و دید که وزارت کشور و شورای نگهبان، نهایتاً چه چیزی اعلام می کنند.

59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر در این انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان ایران از ساعت ۷ صبح  به وقت تهران آغاز شد و پایان مدت رای گیری چند بار و در نهایت تا 2 بعد از نیمه شب تمدید گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала