سیستم VAR ایران را میزبانی انتخابی جام جهانی محروم می کند

© AFP 2023 / FRANCK FIFEسیستم VAR ایران را میزبانی انتخابی جام جهانی محروم می کند
سیستم VAR ایران را میزبانی انتخابی جام جهانی محروم می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، از کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده می‌کند.

ایران - بحرین؛ بازی مرگ و زندگی فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
ایران - بحرین؛ بازی مرگ و زندگی فوتبال ایران

هرچند هنوز نحوه برگزاری این مرحله از مسابقات مشخص نیست اما روزنامه «الاقتصادیه» عربستان به نقل از یک منبع آگاه در کنفدراسیون آسیا اعلام کرد تمایل این نهاد به برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، AFC مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در دو فصل گذشته به صورت متمرکز برگزار کرده است. مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم به صورت متمرکز در یک کشور از هر گروه برگزار شد (به استثنای گروه چین که در امارات برگزار شد)

در صورتی که AFC بخواهد مرحله سوم انتخابی جام جهانی را به صورت رفت و برگشت در خاک خود کشورها برگزار کند، استفاده از VAR برای بعضی از کشورها از جمله ایران عملیاتی نیست.

این تکنولوژی در سال‌های اخیر در بعضی از کشورهای آسیا از جمله قطر، عربستان امارات مورد بهره برداری قرار گرفته است اما فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مشکلات مالی و زیرساختی هنوز نتوانسته آن را به خدمت بگیرد.

یکی از دلایلی که پرسپولیس میزبانی در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ را هم از دست داد، نداشتن تکنولوژی کمک داور ویدئویی بود.

به نظر می‌رسد در کنار بعضی از مشکلات دیگری که فوتبال ایران در حال حاضر برای گرفتن میزبانی دارد، نداشتن VAR هم مزید بر علت خواهد شد تا تیم ملی ایران از میزبانی در حساس‌ترین مرحله رقابت‌های انتخابی جام جهانی محروم شود.

ایران در سید نخست مرحله سوم انتخابی جام جهانی در کنار ژاپن قرار دارد و احتمال دارد با تیم‌هایی چون استرالیا، کره جنوبی، عراق، عربستان، امارات و… همگروه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала