دولت بایدن تبادلات مالی بشردوستانه با ایران را تسهیل می کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دولت بایدن تبادلات مالی بشردوستانه با ایران را تسهیل می کند
دولت بایدن تبادلات مالی بشردوستانه با ایران را تسهیل می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
وزیر خارجه سوئیس در کنفرانسی خبری اذعان کرد: دولت جو بایدن مایل است تسهیل تبادلات مالی کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوئیس را برای انتقال مواد غذایی و دارویی بیشتر به ایران تسریع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس، در یک کنفرانس خبری پس از دیدارش با بایدن در ژنو اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه از سرعت بخشیدن به تایید نقل و انتقالات مالی لازم برای تحویل مواد غذایی و دارویی بیشتر به ایران ابراز حمایت کرده است. 

شرایط احیای برجام در اجلاس سران اتحادیه اروپا و آمریکا بحث شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
شرایط احیای برجام در اجلاس سران اتحادیه اروپا و آمریکا بحث شد

کاسیس گفت: مشکل این است که [کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوئیس] به اندازه کافی مورد استفاده قرار نگرفته است و چرا؟ چون نقل و انتقالات پولی در کار است که هنوز احتیاج به تائید دارند و من فکر می کنم آمریکا در این زمینه آماده است تصمیماتش را سرعت ببخشد تا این کانال بتواند به موثرترین شکل به کار گرفته شود.

علاوه بر این، بایدن و گای پارمِلین رئیس جمهور سوئیس درباره مذاکرات ادامه دار در زمینه احیای توافقی قدرتمند دوباره برنامه هسته‌ ای ایران گفتگو کردند که آمریکا در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از آن خارج شد. 

وی خاطر نشان شد: ما درباره توافق هسته ای و این که آمریکا چگونه قصد دارد هر کاری می تواند برای پیش‌ برد امور انجام دهد، صحبت کردیم. در حال حاضر شرایط بسیار پیچیده است، شما می دانید که انتخابات ریاست جمهوری به زودی در ایران برگزار خواهد شد و من فکر می‌ کنم نباید انتظارات بسیار بالایی داشت.

وزیر امور خارجه سوئیس افزود: اگرچه، واضح است که قصد این دولت آمریکا این است که راه جدیدی پیدا کند؛ کار آسانی نخواهد بود، چون پیشینه عداوتی دیرینه وجود دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала