تهمت «دیپلماسی التماسی» به ظریف

© Sputnik / Akbar Sharifiniaraghتهمت «دیپلماسی التماسی» به ظریف
تهمت «دیپلماسی التماسی» به ظریف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
معاون دفتر روحانی: دلواپسان دلیل این اتهام ناروا را این می‌دانند که ظریف به محل اقامت کری می‌رفته.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در رد اتهام دیپلماسی التماسی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که «تهمت «دیپلماسی التماسی» به ظریف افزون بر بداخلاقی که سکه رایج است، ذبح حقیقت هم هست». دلواپسان دلیل این اتهام ناروا را این می‌دانند که ظریف به محل اقامت کری می‌رفته.

بایدن: با همکاری هم پیمانان خود و از راه دیپلماسی تهدید ایران را مهار می‌کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
گزارش و تحلیل
بایدن: با همکاری هم پیمانان خود و از راه دیپلماسی تهدید ایران را مهار می‌کنیم

وی در ادامه نوشته است:« در جدال با ایران‌هراسی، کدام دلواپس قدمی برداشته که با فرسنگ‌ها دویدن ظریف قابل قیاس باشد؟ در دفاع از توانمندی نظامی، صدای کدام دلواپس حتی ارتعاشی کوچک از طنین صدای رسای ظریف بوده؟ در رفع خود تحقیری و ترس، کدام دلواپس کنشی داشته که در برابر حرفه‌ای‌گری ظریف قابل اعتنا باشد؟

تهمت «دیپلماسی التماسی» به ظریف افزون بر بداخلاقی که سکه رایج است، ذبح حقیقت هم هست. دلواپسان دلیل این اتهام ناروا را این می‌دانند که ظریف به محل اقامت کری می‌رفته. به قول روحانی «تاریخ صداوسیما نیست، حقایق را به به یاد خواهد آورد».قطعا اگر یک دیپلمات اعتماد به نفس ایرانیان را در گفتگو با جهان بازیابی کرده باشد، ظریف است و این بدزبانی‌ها هرگز از اعتبار او نمی‌کاهد. ظریف اعتبار دیپلماسی ماست، همانکه گفت: هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن».

محسن رضایی یکی از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در آخرین مناظره تلویزیونی کاندیداهای این انتخابات طی سخنانی اظهار کرد: «با دیپلماسی واقعی نه التماسی و کاغذی آمریکا را وادار می‌کنیم به تعهداتش عمل کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала