انتقاد هیلی از مذاکرات برجام

© AFP 2023 / Nicholas Kammانتقاد هیلی از مذاکرات برجام
انتقاد هیلی از مذاکرات برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد: آمریکا جدای از این اینکه چه افرادی در راس قدرت هستند، همراه با اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیوز مکس، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت‌‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل دوست آمریکاست و او تل آویو را به سطحی جدیدی رساند.

وی با تبریک به نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر اسرائیل، نتانیاهو و حزب ائتلافی و موافقت آن‌ها در باره توافق هسته‌ای ایران گفت، نمی خواهیم بار دیگر پول به دست ایران بیافتد و جهان خطرناک‌تر شود.

نیکی هیلی با ذکر این که نباید درباره احیای برجام گفت وگویی صورت گیرد، گفت: "جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با صرف انرژی بسیاری خواستار بازگشت به برجام است. برجام توافقی بسیار خطرناک و آرزوی مرگ اسرائیل است. شما قصد دارید به آنها پول بدهید سلاح اتمی بسازند".

یائیر لاپید، وزیر خارجه جدید اسرائیل نیز دوشنبه مدعی شد: "برجام،‌ یک توافق بد است و ما هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم انجام می‌دهیم".

روز یکشنبه رأی‌گیری در کنست اسرائیل در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و 60 نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و 59 نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید اسرائیل سوگند یاد کرد و به 12 سال دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس سی‌وششمین کابینه آغاز به کار کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала