تاکنون حدود سه میلیون دوز واکسن «ایران برکت» تولید شده است

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن کوو ایران برکت
واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
کارشناس: با راه‌اندازی خط تولید جدید، ماهانه ۱۱ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رضا مظهری، مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر روند مناسب تولید واکسن «کوو ایران برکت» اعلام کرد که با آغاز تولید از ابتدای خرداد تاکنون حدود سه میلیون دوز واکسن تولید شده است و از تیرماه با راه‌اندازی خط تولید جدید، ماهانه ۱۱ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

ایران تولید اسپوتنیک وی را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
گزارش و تحلیل
ایران تولید اسپوتنیک وی را آغاز کرد

وی در ادامه افزود: «واکسن های تولیدی به محض صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استفاده عموم آماده سازی می شوند. ظرفیت تامین بخش عمده نیازهای فعلی با واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است و به محض اینکه وزارت بهداشت مجوز لازم را صادر کند، واکسن داخلی آماده تزریق به هموطنان است.

پس از تزریق واکسن به ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب تهرانی و کرجی در روزهای گذشته، پیش بینی می شود حدود یک هفته آینده همه ۹۵۰۰ داوطلب در چهار شهر بوشهر، مشهد، شیراز و اصفهان واکسن مرحله اول را دریافت کنند؛ بنابراین با این کار تمام ۲۰ هزار داوطلب، دوز اول واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

تعداد داوطلبان مرحله سوم تست انسانی این واکسن ۲۰ هزار نفر است. ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب در شهرهای تهران و کرج، دوز اول واکسن خود را دریافت کردند. از فردا (۲۳ خرداد ماه) دوز دوم واکسن به داوطلبان در شهر تهران آغاز می شود و در کرج هم به فاصله یک هفته بعد شروع خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала