بلینکن: سرعت برنامه هسته ای ایران لزوم تشدید مذاکرات را ایجاد می کند

© AP Photo / Carlos Barriaبلینکن: سرعت برنامه هسته ای ایران مستلزم تشدید مذاکرات را ایجاد می کند
بلینکن: سرعت برنامه هسته ای ایران مستلزم تشدید مذاکرات را ایجاد می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
اشتراک
به عقیده بلکین، ایران در حال ساخت برنامه هسته ای خود با سرعت بالایی است، حال باید دید که آیا می توان ایران را به جریان اصلی برنامه جامع اقدام مشترک بازگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه ای با سی بی اس که روز یکشنبه پخش شد، اعلام داشت که سرعت برنامه هسته ای ایران مستلزم تشدید مذاکرات را ایجاد می کند.

از حمایت گروه ۷ از برجام تا دعوت ایران به توقف برنامه موشکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
از حمایت گروه ۷ از برجام تا دعوت ایران به توقف برنامه موشکی

وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه گفت: "ما بخاطر مذاکره در مورد برنامه هسته ای ایران هیچ مسئله یا منافع دیگری را مبادله نمی کنیم. ادعا می شود روسیه ماهواره های سنجش از دور زمین را به ایران منتقل می کند و این چگونه بر مذاکرات برجام تأثیر می گذارد".
بلکین وزیر امور خارجه امریکا گفت: "از زمان خروج ایالات متحده از توافق برجام، ایران شروع به نادیده گرفتن محدودیت های توافق کرد، سریعتر پیش رفت و مطالب بیشتر و بیشتری را غنی کرد. در صورت ادامه روند، ایران به چنان توانایی هایی دست پیدا می کند که شرایط را نمی توان معکوس کرد."

در سال ۲۰۱۵، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود.
در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.
در پاسخ، ایران با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала