بر اساس تصویب سنا، هر گونه توافق آمریکا و ایران باید به تایید این مجلس برسد

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر بر اساس تصویب سنا، هر گونه توافق آمریکا و ایران باید به تایید این مجلس برسد
بر اساس تصویب سنا، هر گونه توافق آمریکا و ایران باید به تایید این مجلس برسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
سناتورها لایحه تصویب اجباری کنگره در مورد معاملات ایران و آمریکا را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو می‌نویسد، گروهی از سناتورهای جمهوری خواه لایحه ای را تأیید کردند که نیاز به تصویب توافق نامه‌های دیپلماتیک بین ایالات متحده و ایران در کنگره است.

بر اساس این لایحه، سنا می تواند تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را وتو كند، زیرا به عنوان یک پیمان در نظر گرفته می شود كه باید توسط دو سوم اعضای مجلس سنای کنگره تصویب شود.

یکی از مبتکران این لایحه، سناتور رون جانسون گفت: "هر معامله بالقوه با ایران خطراتي را به همراه دارد كه تمام ملت ما را تحت تاثير قرار مي دهد. براي امنيت آمريكا و صلح جهاني ضروري است كه هر معامله ای كه بايدن با ايران مذاكره كند به عنوان معاهده ای مورد نياز باشد كه نياز به تصويب سنا دارد."

از اوایل آوریل، وین میزبان جلسات منظم رو در رو کمیسیون توافق هسته ای و در میان آن جلسات غیررسمی در قالب های مختلف بود. تا به امروز، سه کارگروه ویژه ایجاد شده است که دو گروه در زمینه لغو تحریم های ضد ایرانی آمریکا و موضوع هسته ای هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала