قاضی‌زاده‌هاشمی: تصمیم داریم در دولت سلام ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم

CC BY 4.0 / IRNA / سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
بیش از 40 سال است که از پیروزی انقلاب گذشته و تعداد زیادی از مشکلات مردم مزمن شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روز 10 ژوئن اعلام کرد: «ما یک تجربه طولانی و تاریخی تا پیروزی انقلاب داریم و بیش از 40 سال است که از پیروزی انقلاب گذشته و علی‌رغم زحماتی که دولت‌های گذشته انجام داده‌اند اما تعداد زیادی از مشکلات مردم مزمن شده‌اند و هر دوره‌ای که می‌گذرد باز بر می‌گردیم و راجع به آنها حرف می‌زنیم.

وی در ادامه افزود: «اینکه چرا مسائل مزمن باقی مانده و حل نشده‌اند دلیل آن از نظر ما صد سال است که فرهنگ حاکم بر نظام اداری کشور تغییر نکرده است و نه تنها انقلابی نیستند و با آمدن انقلاب تغییر نکردند بلکه به عنوان یک حکومت غیر دینی و انقلابی فرسوده شده و سبب دعواهای سیاسیون شده است.

سید حسن خمینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
نوه رهبر انقلاب اسلامی ایران: حکومت یکدست افراطی برای کشور خطرناک است

جابه‌جایی اتوبوسی مدیران مشکلات مردم را حل نمی‌کند و این مشکلات به قوت خودش باقی است به طور مثال یکی از مسائلی که اتفاق افتاد بر اساس طرحی که انگلیسی‌ها در زمان رضا خان با کشیدن خط ریل از سمت فلات مرکزی ایران به منطقه شمال برای جابجایی نیروهای متفقین پایه‌ای شد و سبب شد برای بسیاری از پروژه‌ها در مناطق کم آب سرمایه‌گذاری کردیم و نتیجه آن مهاجرت مردم برای شغل به این فلات و ایجاد مشکل کم آبی شد.

مشکلات و مسائل کشور با تغییر آدمها حل نمی‌شود بلکه الگوی حکمرانی کشور باید تغییر کند، شاید بزرگترین تقصیر مدیران گذشته این بوده که به جای اینکه به اصل بپردازند گرفتار حاشیه‌ها، دو قطبی سازی‌ها و پروژه‌های بحرانی شدند که سریعا رضایت مردم را جلب کنند به عنوان مثال پس از سیل به دنبال جمع کردن عوارض سیل شدند.

طی 60 الی 70 سال گذشته یک ایران داشته‌ایم و یک تهران و همه چیز در تهران متمرکز شده است و برای کوچکترین اقدامی مردم از سراسر کشور باید به تهران مراجعه و خدمات در تهران بگیرند که در همین راستا تصمیم داریم به جای یک پایتخت 485 پایتخت داشته باشیم و تک تک شهرستان‌ها پایتخت شوند و اختیارات فرمانداران را به شهرستان‌ها واگذار و بودجه شهرستان‌ها به جای اینکه در میان دستگاهها توزیع کنیم در اختیار فرمانداران قرار دهیم.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کلیه مزیت‌های شغلی و سرمایه گذاری 485 شهرستان را احصا کرده‌ایم و تمامی اختیارات پایتخت را در شهرستان ها متمرکز می‌کنیم و همین امر سبب آبادی کل ایران می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала