ارزش مادی کیک تهرانی 30 میلیون تومان است + عکس

© Depositphotos.com / Kseniasolکیک
کیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
کیک‌های چند میلیون تومانی در تهران برای چه کسانی تهیه می‌شوند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایستنا»، هنرمندان قناد مجسمه‌هایی را نشان می دهند که با انبوهی از کیک، شکلات، گاناش و آبنبات شکل گرفته‌اند.

سلمان نوروزیان یکی از آنها که پنج سالی می‌شود وارد حوزه قنادی شده و سعی کرده هنرهای دیگر ایرانی مثل نگارگری را با قنادی تلفیق کند و حتی تاریخ را هم در کارهایش نشان دهد، با قرار دادن درخت، چند پرنده و حروف فارسی تابلویی خلق کرده که ریشه آن از یک بیت شعر گرفته شده است: «عاقبت خاک شود حسن جمال من و تو / خوب و بد می‌گذرد وای به حال من و تو».  

او درباره اثری که خلق کرده گفت: «در این کار پرنده‌ای با بال‌های باز می‌بینید که به زمین نگاه می‌کند. تعداد پرهای پرنده به سال تولد حضرت مولانا ساخته شده است. درخت کار شده در این اثر ارس است که سالی یک سانت عمر می‌کند و یک درخت ۱۰ متری انسان‌های زیادی در طول عمرش دیده است به همین دلیل هم حدود ۶۰۰ انسان با ادیان مختلف روی درخت کار شده. حضرت مولانا ۶ دفتر دارد که این دفترها را در ریشه درخت کار کرده‌ام که در زمین فرو رفته و نشان می‌دهد که انسان‌ها به خاک برگشته‌اند. حتی در این کیک حضرت شمس را هم در نظر گرفته‌ام. کل کار از ۲۶ هزار قطعه درست شده و هدف نشان‌دادن ۲۶ هزار بیت از حضرت مولاناست. ساخت این کیک ۲۱ روز زمان برده است».

​این هنرمند روی کیک را با شکلات ۷۰ درصد بلژیکی کاور کرده که مثل یک عایق عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هوا به داخل کیک نفوذ پیدا کند و موجب فاسدشدن آن شود. زمانی که کیک فاسد شود تراکم آن کم می‌شود و نشست می‌کند.

بنا به گفته نوروزیان ارزش مادی کیکی که ساخته حدود ۳۰ میلیون تومان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала