پلیس ایران: عضو کردن بی‌اجازه در کانال‌های تلگرام جرم است

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر پلیس ایران: عضو کردن بی‌اجازه در کانال‌های تلگرام جرم است
پلیس ایران: عضو کردن بی‌اجازه در کانال‌های تلگرام جرم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
اضافه کردن کاربر بدون اطلاع او به کانال‌های سرگرمی، اقتصادی و هر گونه موضوع دیگر مثل انتخابات از منظر قانونگذار جرم تلقی می‌شود و در صورت شکایت افراد، پلیس فتا با متخلفان برخورد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شویم، بازار گروه‌های تلگرامی و واتساپی و ... هم داغ‌تر می‌شود، گروه‌هایی که گاهی کاربران را بدون اجازه به آن دعوت می‌کنند و همین سرمنشاء مشکلات دیگری می‌شود. موضوعی که یک مقام مسئول در پلیس فتا درباره آن توضیح داده است.

حمله هکرهای روسی ، آسیب پذیری ویندوز را آشکار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
واکنش‌های کنایه‌آمیز کاربران به یک تبلیغ تلویزیونی با حضور بانوی سینمای ایران +ویدئو

با نزدیک شدن به ایام انتخابات، چنین گروه‌هایی نیز افزایش یافته، گروه‌هایی که گرچه ابتدا تحت عنوان «اددکن، پول بگیر» فعال هستند، اما پس از رسیدن حدنصاب اعضا به گروه‌های هواداری از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری یا شورای شهر تبدیل می‌شوند. اما هر دوی این گروه‌ها در یک چیز مشترکند و آن دعوت بدون اجازه کاربران به گروه است.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در این باره گفت: همین ابتدا باید تاکید کنم که اضافه‌کردن اجباری کاربر به کانال و گروه‌های انتخاباتی جرم است..

وی درباره اینکه چطور می‌توان عضویت در این گروه‌ها را محدود کرد، گفت: امکانات موجود در پیام رسان‌ها این امکان را به کاربر می‌دهد تا دسترسی دیگران برای دعوت یا اضافه کردن آنان به کانال و گروه‌های مجازی را محدود کند.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اضافه شدن به گروه یا کانالی خاص باید با اختیار و اراده کاربر اتفاق افتد، اما متاسفانه شاهد فعالیت این کانال‌های مجازی هستیم که برخی از آنها حتی ارتباطی با فلان حزب یا نامزد خاص هم ندارند.

پاشایی افزود: زمانی که تعداد کاربران در این گروه‌ها از چند ده هزار نفر به بالا افزایش یافت،  این گروه‌ها یا کانال‌ها به یک موسسه یا شخص فروخته می‌شود که این کار هم  جرمی دیگر است. بنابراین توصیه ما این است که کاربران با مراجعه به تنظیمات تلفن همراهشان، دسترسی چنین سودجویانی را قطع کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا درباره وعده پرداخت پول در صورت اضافه کردن کاربران دیگر نیز گفت: این کانال‌ها هیچ پولی را تحت عنوان به کاربران نمی‌پردازند.

وی اضافه کرد: در مواردی حتی ممکن است سودجویان به بهانه واریز وجه اطلاعات کارت بانکی و هویتی افراد را نیز گرفته و از آن سوء استفاده هم بکنند. بنابراین  صورت اضافه شدن به چنین گروه‌هایی آن را ترک کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала