جمال بافرانی: تفکر شورای شهر فعلی تهران، سیاسی است

تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
چهارده عضو از ۲۱ عضو شورای شهر هیچ سابقه‌ای در شهرداری نداشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، جمال بافرانی، کارشناس مسائل شهری و شهردار اسبق منطقه 21 شهر تهران اظهار داشت که 14 از 21 عضو فعلی شورای شهر 14 نفر هیچ سابقه ای در شهرداری تهران نداشته‌اند و برخی از آنها هنوز برای مردم و حتی پرسنل شهرداری شناخته شده نیستند زیرا نتوانستند نقش خود را در شورای شهر به خوبی ایفا کنند. بنابراین طبیعی است آنها با این سابقه و عدم شناختشان از شهر، مسائل و مشکلات شهر نتوانستند برنامه مدون و فعالیت خوبی در شهر داشته باشند و نتیجه آن تعیین 5 شهردار و سرپرست در مدتی کوتاه بود!

وی در ادامه افزود:« به اعتقاد بنده مسائل سیاسی و جناحی آفت بسیار بزرگی برای کلانشهر تهران است و تا جایی که امکان داشته باشد باید از مسائل جناحی و سیاسی در فضای عملیات و فعالیت های شهر تهران پرهیز شود.

چین: تصمیم آمریکا در انتشار گزارش درباره منشا کرونا یک بازی سیاسی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
چین: تصمیم آمریکا در انتشار گزارش درباره منشا کرونا یک بازی سیاسی است

اصطلاحی هست که می‌گویند« درب باغ را که باز کنید، تا انتها هویداست!» از ابتدای کار با اقدامات صورت گرفته مشخص بود که این مدیریت شهری نمی‌تواند مدیریت خوبی برای تهران داشته باشد و نیازی نبود 4 سال را طی کنیم و بعد بخواهیم آن را ارزیابی کنیم!

تفکر شورای پنجم سیاسی و جناحی بود این در حالی است که بزرگترین آفت برای هر شهر به ویژه کلانشهر تهران، نگاه سیاسی و جناحی داشتن به مسائل است زیرا باعث به حاشیه رفتن موضوعات شهری و انتخاب شهردارانی می‌شود که سبقه مسائل سیاسی و جناحی داشته باشند

نکته مهمی که میخواهم به آن اشاره کنم این است که بین فضای آموزشی، دانشگاهی و فضای عملیاتی و اجرایی تفاوت وجود دارد زیرا بسیاری از موضوعاتی که در دانشگاه و فضای آکادمیک خوانده می‌شود قابل اجرا و پیاده شدن نیست بنابراین افرادی که به مدیریت شهری آمدند از جمله حناچی شهردار تهران، تجربیاتش بیشتر در فضای علمی، آموزشی، تحقیقاتی و مطالعاتی بوده نه اجرا لذا نتوانستند برای مشکلات شهر تهران به خوبی برنامه‌ریزی کنند.

امیدواریم برای دوره پیش‌رو مردم با توجه به تفاوت بسیار ملموس عملکرد دوره فعلی و قبلی مدیریت شهری و شناختی که بین مدیران عملگرا نه شعارگرا بدست آوردند، بتوانند قضاوت خوبی کنند و این بار اعضایی را انتخاب کنند که با تجربه، متخصص و آشنا با شهر و مشکلات شهر هستند تا در نهایت فردی به عنوان شهردار انتخاب کنند که کارآمد باشد و بتواند مشکلات را در کوتاهترین زمان و با کمترین حاشیه به سرانجام برساند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала