توضیح درباره کُندی واکسیناسیون در ایران+ویدئو

CC BY 4.0 / Hamed Malekpour / Tasnim News Agency / (cropped image)توضیح درباره کُندی واکسیناسیون در ایران+ویدئو
توضیح درباره کُندی واکسیناسیون در ایران+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
در حالی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی اطلاعیه‌ای از اتمام محموله‌های دریافتی واکسن کرونا در استان و عدم تزریق واکسن تا اطلاع ثانوی خبر داده که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر توقف تزریق واکسن کرونا را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی اطلاعیه‌ ای از اتمام محموله‌ های دریافتی واکسن کرونا در استان و عدم تزریق واکسن تا اطلاع ثانوی خبر داد.

 

در متن این اطلاعیه آمده است: به اطلاع همشهریان می رساند با توجه به اتمام محموله های دریافتی واکسن، از امروز مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی واکسیناسیون علیه کرونا ویروس انجام نمی‌شود؛ ادامه فرآیند واکسیناسیون به محض دریافت محموله جدید از وزارت بهداشت، از طریق همین پایگاه اینترنتی، اطلاع رسانی می شود.

وب سایت رکنا هم در خبری نوشت: مراکز بهداشت در سطح شهر تهران با نصب اطلاعیه هایی بر سر در خود خبر داده اند که واکسن کرونا موجود نیست و از شهروندان درخواست کرده اند که برای دریافت واکسن تا اطلاع ثانوی مراجعه نکنند.

این اطلاعیه ها تنها بر روی در مراکز بهداشتی سطح شهر تهران نصب نشده است بلکه شهرهای دیگر نیز شرایط مشابه ای دارند. متوقف شدن چرخه واکسن با توجه به اینکه در استان هایی همچون هرمزگان، مسئولان ستاد مقابله با کرونا این استان ها از اوج گیری آمار ابتلا و مرگ و احتمال شروع موج پنجم کرونا خبر می دهند بسیار خطرناک است.

همزمان با انتشار برخی اخبار در خصوص توقف تزریق واکسن، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خبرگزاری ایرنا گفت: تزریق واکسن کرونا در کشور متوقف نشده و تا رسیدن محموله جدید، واکسینه شدن گروه های سنی پرخطر ادامه می‌ یابد.

بحث واکسیناسیون گروه سنی را شروع کردیم و ۸۰ سال به بالا را انجام دادیم، ۷۵ تا ۸۰ ساله ها هم انجام شد. همچنین تعداد زیادی از جانبازان و معلولان و سالمندان مستقر در خانه سالمندان را واکسینه کرده ایم.

اوایل هفته گذشته قرار بود یک محموله واکسن شامل سه میلیون دوز از یکی از کشورها به دست ما برسد و روند واکسیناسیون به خوبی پیش می رفت اما چون آن محموله با تاخیر مواجه خواهد شد، برنامه ما این است که فعلا برای افراد ۷۰ سال به بالا هم دوز اول و هم دوز دوم واکسن انجام شود.

فعلا نوبت واکسیناسیون گروه بعدی را به بعد از رسیدن واکسن موکول کنیم، اما اینکه روند واکسیناسیون متوقف شده حرف درستی نیست و تزریق برای گروه های سنی جدید به پس از رسیدن واکسن های جدید موکول شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала