آیا در کارخانه‌های ایران مخفیانه رمز ارز استخراج می‌شود؟

© Photo / IRNAکارخانه استخراج رمز ارز
کارخانه استخراج رمز ارز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
استخراج رمز ارز بر بخشهای تولیدی و درمانی کشور تأثیر می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، حمید نجف، کارشناس حوزه کار با بیان اینکه وزارت نیرو کارخانه‌ها و مناطقی را که به استخراج رمز ارز مشغولند شناسایی می کند، نسبت به تعطیلی کارخانه ها و استخراج مخفیانه رمز ارز در سوله‌های بلااستفاده هشدار داد و از دولت و مجلس خواست تا برای جلوگیری از ضرر و زیان قطعی برق بر اشتغال و تولید و مراکز درمانی، اقدام قاطع و قانونی صورت دهند.

واکنش کاربران به قطعی های مکرر برق در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
واکنش کاربران به قطعی های مکرر برق در ایران

وی در ادامه افزود:« قطعی مکرر برق ناشی از استخراج رمز ارز اثرات نامطلوبی بر بخشهای تولیدی کشور به ویژه مراکز درمانی می‌گذارد. این کار دو خاصیت بد دارد؛ اول اینکه ایجاد اشتغال را صفر می کند و دوم اگر کارخانه ای به این کار وارد شود و عادت کند، دیگر نیاز به کارگر ندارد و کارخانه های دیگر هم از این رویه تبعیت می‌کنند و صددرصد به زیان اشتغال و تولید داخلی است.

توجه به تولید در بحث استخراج رمز ارز باید در اولویت باشد. برخی کالاها هستند که کمبود آنها در بازار به زیان مصرف کننده تمام می شود چون بلافاصله با هرنوع وقفه در کار تولید ممکن است قیمت آن در بازار افزایش یابد و به زیان مردم و مصرف کنندگان تمام شود.

برخی از شهرکهای صنعتی، سوله‌های بلا استفاده خود را در اختیار ماینرکاران گذاشته اند تا رمز ارز استخراج کنند. متاسفانه یک سری از شرکتها و کارخانه‌های تولیدی در مناطقی که مصرف برق محدودیت دارد و شاید به کل خانوار منطقه هم برق نرسِد، به طور زیرپوستی و مخفیانه وارد این کار شده‌اند. برخی کارخانه ها در شهرکها و مناطق صنعتی که قطب صنعت کشور به شمار می روند - مثل البرز و قزوین - بخشهایی از ظرفیت خود را به این منظور اختصاص داده اند و با این کار کارخانه های اطراف و حتی منازل را دچار مشکل کرده اند و عملا موجب زیان اشتغال و تولید کشور شده اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала