پالایشگاه تهران چند ساعت بعد وارد مدار تولید می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پالایشگاه تهران
پالایشگاه تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
اشتراک
رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران گفت: با توجه به کاهش شعله‌های آتش به ۵ درصد حجم اصلی، پیش‌بینی می‌کنیم پالایشگاه در ساعت‌های آینده وارد مدار تولید شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، شاکر خفایی، مدیر روابط عمومی  پالایشگاه نفت تهران اظهار داشت: با توجه به کاهش حجم آتش به 5 درصد حجم اولیه پیش‌بینی می‌کنیم آتش دو تا سه ساعت آینده به طور کامل خاموش شود.

اعلام جزئیات آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران + تصاویر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
اعلام جزئیات آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران + تصاویر

وی تاکید کرد: با توجه به این که هم‌اکنون به مواد سنگین تر نفتی رسیده‌ایم، سوختن فرآورده‌ها زمان‌بر بوده و ممکن است تظاهرات بیرونی بیشتری نیز داشته باشد، اما پیش‌بینی ما این است که در صورت خاموش شدن کامل آتش تا چند ساعت آینده و پاکسازی مخزن، پالایشگاه مجددا راه‌اندازی شود.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران اخبار برخی رسانه‌های معاند مبنی بر انفجارهای متعدد در شب گذشته و سرایت آتش به دیگر نقاط را جعلی عنوان کرده و تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه‌ای نداشتیم و همکاران تلاشگر ما از اولین لحظات حادثه در شب گذشته تاکنون در حال تلاش برای مهار و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط هستند.

خفایی افزود: آخرین شعله‌های آتش فعلی مربوط به محوطه باند بال مخزن cold slops است که امیدواریم به زودی به صورت کامل خاموش شود.

وی در تشریح اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در لحظات گذشته گفت: این صداها مربوط به فروافتادن ورقه‌های داخل مخزن به کف آن است که پس از سوختن فرآورده رخ می‌دهد و به هیچ وجه ارتباطی با انفجار ندارد.

بر اساس این گزارش، ساعت 19 و 18 دقیقه عصر روز گذشته (چهارشنبه 12 خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.

همچنان تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش ادامه دارد و خوشبختانه این حادثه، تلفات جانی نداشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала