یک نفر در عراق جان خود را بر اثر عفونت به قارچ سیاه از دست داد

© REUTERS / Phil Nobleیک نفر در عراق جان خود را بر اثر عفونت به قارچ سیاه از دست داد
یک نفر در عراق جان خود را بر اثر عفونت به قارچ سیاه از دست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2021
اشتراک
عفونت قارچ سیاه یا موکورمایکوزیس، نوعی عفونت قارچی مزمن است که می‌تواند سینوس‌ها، مغز، ریه‌ها و چشم‌ها را آلوده کند؛ این بیماری عموماً در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری داشته و توان مبارزه کمتری با عفونت دارند، بروز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس‌پرس، یک منبع بیمارستانی در شهر ناصریه عراق روز سه‌شنبه از ابتلای پنج شهروند این کشور به نوعی عفونت قارچی مزمن و خطرناک به نام «موکورمایکوزیس» خبر دادند که گفته می‌شود با بیماری کووید19 مرتبط بوده است. هر پنچ فرد یاد شده از جمله یکی از آنها که در پی وخامت بیماری جان خود را از دست داد پس از ابتلا به کووید19 به عفونت قارچی «موکورمایکوزیس» موسوم به «قارچ سیاه» مبتلا شدند.

شیوع قارچ زرد در هند پس از قارچ سیاه و سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
شیوع قارچ زرد در هند پس از قارچ سیاه و سفید

بر این اساس یک مرد روحانی که 51 سال داشت در ناصریه بر اثر ابتلا به «موکورمایکوزیس» درگذشت و چهار شهروند دیگر که پس از ابتلا به کووید19 دچار این عفونت قارچی شده‌‌اند نیز در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت عراق بدون ارائه جزئیات بیشتر خبر مرگ یک نفر و بستری شدن چهار شهروند دیگر این کشور به دلیل ابتلا به عفونت قارچی «موکورمایکوزیس» را مورد تایید قرار داده است.

آبریزش بینی، تورم و درد یک طرفه صورت، سردرد، تب و بافت‌مردگی برخی از علائم ابتلا به این عفونت قارچی است که سبب مرگ برخی از بیماران می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала