واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی کرونا از هفته آینده، آغاز خواهد شد

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
اشتراک
نمکی: واکسن ایرانی فاز یک و دو را با موفقیت پشت سر گذاشته و فاز سوم که آخرین فاز کارآزمایی بالینی است در حال طی شدن است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید نمکی اظهار داشت با پیگیری مستمر شرکت‌های دانش بنیان خواهیم توانست واکسن تولید داخل را در اواخر بهار کنار واکسن‌های وارداتی برای مردم تزریق کنیم.

نهایی شدن واردات واکسن توسط بخش خصوصی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2021
مجوز واردات واکسن به ایران توسط بخش خصوصی

وی افزود: «طبق آخرین گزارشی که من شب گذشته درباره واکسن تولید مشترک ایران با انتقال دانش فنی از کوبا، دریافت کردم این واکسن فاز یک و دو را با موفقیت پشت گذاشته و فاز سوم که آخرین فاز کارآزمایی بالینی است در حال طی شدن است و قرار ما بر این بود که اگر فاز یک و دو مطالعه انسانی موفقیت آمیز باشد و عوارض خاصی نداشته باشد، آن را وارد واکسیناسیون کنیم.

کشور کوبا در فاز سوم با این واکسن، واکسیناسیون عمومی را شروع کرده است؛ هم واکسن پاستور و واکسن برکت، فازهای یک و دو مطالعات بالینی را به خوبی طی کرده‌اند و فاز سوم را نیز تا بخشی طی کرده‌اند که با جلسه‌ای که من با کمیته علمی واکسن کرونا خواهم داشت این دو واکسن را به مجموعه واکسن‌های مصرفی کشور وارد خواهیم کرد.

ما به اندازه کافی درخواست تزریق واکسن ایرانی کرونا را در بین مردم داریم. یکی از بی ضررترین و باکیفیت‌ترین واکسن‌ها برکت و پاستور هستند و ما طبق قولی که داده بودیم عمل کردیم و ار روزهای آینده این دو واکسن را وارد واکسیناسیون عمومی خواهیم کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала