دلیل قطعی‌های برق اخیر از زبان وزیر نیروی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دلیل قطعی‌های برق اخیر از زبان وزیر نیروی ایران
دلیل قطعی‌های برق اخیر از زبان وزیر نیروی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
اشتراک
اردکانیان: حدود 10 درصد انرژی مصرفی تولید رمزارزها در جهان مربوط به ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران در نشست علنی مجلس در روز یکشنبه گفت: " انصافاً یکی از بهترین بودجه‌ها برای صنعت آب و برق، بودجه 1400 است نه صرفاً برای منابع مالی که برای صنعت آب و برق پیش‌بینی شده است، بلکه به دلیل راهگشایی‌ها و گره‌گشایی‌هایی که برای مشکلات مزمن این صنعت به ویژه صنعت برق صورت گرفته است."

مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ایران از امروز خاموش می شوند + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
مراکز مجاز استخراج رمز ارز در ایران از امروز خاموش می شوند + جزئیات

وی به گرمای زودرس در سال 1400 اشاره کرد و افزود: " این امر موجب شد هم دستگاه‌های سرمایشی زودتر به کار بیفتند و هم توان خروجی نیروگاه‌ها کمتر شود، به نحوی که در روز 29 اردیبهشت به موج مصرف 53 هزار و 800 مگاوات رسیدیم. این اوج مصرف در سال 98، اول تیرماه بود."

وزیر نیرو با اشاره به استخراج رمزارزها، از آن به عنوان عامل غیرقابل پیش‌بینی در مورد افزایش مصرف برق یاد کرد و ادامه داد: " رمزارزها درواقع صادرات انرژی انجام می‌دهند. اگر استخراج‌گر رمزارز، با مجوز این کار را انجام می‌دهد، با مجوز قانونی انرژی صادر می‌کند و اگر بدون مجوز و پنهان کار می‌کند، صادرات انرژی را به شکل پنهانی و غیرقانونی انجام می‌دهد."

اردکانیان افزود: " با کمک نیروی انتظامی، سِیر کشف دستگاه‌های رمزارز غیرقانونی رو به افزایش بوده است. در فروردین 2661 مرکز غیرقانونی تولید رمزارز شناسایی و 175 هزار دستگاه ضبط شده‌اند."

وی همچنین خاطرنشان کرد: " نتیجه خشکسالی‌ها، کمبود آب برای تولید برق، افزایش زودهنگام دما و استخراج غیرقانونی رمزارزها موجب شد تا برخلاف تمامی سال‌های گذشته رشد مصرف انرژی 19 درصد باشد. در سال 99 اوج مصرف 45 هزار مگاوات بود که در سال جاری به 54 هزار مگاوات رسیده است. 8 هزار و 500 مگاوات افزایش مصرف معادل برق تولیدی 70 توربین گازی می‌باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала