ایران 4 ماهواره در دست طراحی و ۵ ماهواره در صف پرتاب دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران 4 ماهواره در دست طراحی و ۵ ماهواره در صف پرتاب دارد
ایران 4 ماهواره در دست طراحی و ۵ ماهواره در صف پرتاب دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2021
اشتراک
طراحی چهار ماهواره و آماده‌سازی مراحل پرتاب پنج ماهواره برای قراردادن در فضا از برنامه‌های صنعت فضایی ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این خبرگزاری در گزارشی می نویسد که استقرار نظام مدیریت پژوهش در فضا و به‌کارگیری بهینه ظرفیت‌های علمی ایران، گذر از توسعه فناوری فضایی به تجاری‌سازی فضا و ترویج خدمات فضایی، رشد سهم ارزش افزوده اقتصاد فضا از تولید ناخاص ملی در ایران بسیار مهم است.

سه فروند موشک بالستیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
داده نمایی
مشخصات موشک های بالستیک سپاه پاسداران ایران
تثبیت دستیابی به مدارهای عملیاتی تا پایان دولت روحانی

بر اساس گزارش‌ها، قرار دادن ماهواره در مدار LEO (مدار نزدیک زمین در ارتفاع بین۱۶۰ تا ۲ هزار کیلومتر از سطح زمین ذکر می‌شود) دانشی است که دانشمندان حوزه فضایی در ایران در این سال‌ها به آن دست پیدا کرده‌اند. ماهواره‌های مخابراتی ناهید۱، ذوالجناح، ناهید۲، سیمرغ، سنجش از دور طلوع، پارس۱، ظفر۲ برای تثبیت قراردادن ماهواره در مدار LEO در دست طراحی و تولید است.

ماهواره‌های در حال آماده‌سازی پرتاب در ایران

ماهواره پارس ۱ با قابلیت تصویربرداری چند طیفی با رزولوشن ۱۵ متر و تصویربرداری حرارتی ۱۵۰ متر، ماهواره ظفر ۲ با قابلیت تصویربرداری چند طیفی با رزولوشن۱۶ متر، ماهواره طلوع با قابلیت تصویربرداری تک طیفی با رزولوشن ۵ متر از جمله ماهواره‌های سنجش از دوری است که برای حضور در صف پرتاب، در حال آماده‌سازی هستند.

به عنوان مثال، نمونه دوم ماهواره پارس پلاس با تصویربرداری مرئی با رزولوشن ۵ متر، ماهواره پارس ۲ با تصویربرداری مرئی رزولوشن چند طیفی پنج متری و حرارتی ۷۰ متر و ماهواره «رسام» با تصویربرداری رزولوشن چند طیفی ۴ متر و تک طیفی ۱ متر از جمله ماهواره‌های سنجش از دور است که اکنون در دست طراحی قرار دارد.

 بلوک انتقال مداری «سامان یک» ۴۰۰ تا ۷ هزار کیلومتر، ماهواره ناهید ۳ با ارتفاع مداری ۴۰۰ تا ۱۰هزار و۵۰۰ کیلومتر و بلوک انتقال مداری سامان ۲ از جمله ماهواره‌هایی هستند که در دست طراحی قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала