رونمایی از هادی و هدی، پستچی های هوشمند

CC BY 4.0 / IRNA / ۲ پستچی هوشمند ایران
۲ پستچی هوشمند ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از طرح پست پهبادی در این کشور رونمایی کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مجمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این پهبادها اظهار داشت: هادی و هدی اولین پرنده های مجوز گرفته پست کشور بوده و پیشقراولان فعالیت ۳۰۰ پهباد در انتظار مجوز هستند.

سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2019
سورپرایز وزیر ارتباطات برای مردم ایران

وی اضافه کرد: پست پهبادی از طرح های ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دسترسی آسان افراد به خدمات پستی بر مبنای فناوری های نوین ارتباطی است.

آذری جهرمی یاد آور شد: گرفتن مجوز برای فعالیت این طرح ها ۲ سال طول کشیده و لازم است مجموعه قوانین در این زمینه تا حدودی تسهیل شود.

قرار بود در این آیین ۲ پهباد پستی از مقابل اداره پست مرکزی جزیره کیش به صورت پایلوت پاکت های نامه را به ۲ نقطه شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش منتقل کنند به دلیل وزش باد شدید به زمان دیگری موکول شد.

آذری جهرمی برای بهره‌برداری از سه سامانه جدید هوشمند، رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره‌برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به کیش سفر کرده است.

وی عصر روز گذشته در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی کرد.

وی با حضور در نمایگشاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش برترین موزه بخش خصوصی کشور در سال ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ نیز بازدید کرد.

امروز نیز پس از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала