دختر ایرانی که ریه‌اش هنگام قطع برق با مکش دهانی والدین تخلیه می‌شود + عکس

© Fotolia / PIC4Uدختر ایرانی که ریه‌اش هنگام قطع برق با مکش دهانی والدین تخلیه می‌شود + عکس
دختر ایرانی که ریه‌اش هنگام قطع برق با مکش دهانی والدین تخلیه می‌شود + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2021
اشتراک
مهساسادات آقایی دوست، دختر نوجوانی از استان البرز حدود ۲ سال به زندگی نباتی مبتلا شده این روزها با وجود قطع برق و عدم اتصال دستگاه ساکشن ریوی، به کاهش اکسیژن و نداشتن تنفس، تهدید می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، طی روزهای اخیر و با اطلاع رسانی شرکت برق که چندان دقیق و سروقت هم نیست،‌ شاهد قطعی سراسری و چندین ساعته برق هستیم که استان البرز نیز از این محدودیت مستثنی نیست.

Высоковольтные электролинии вдоль трассы Симферополь-Севастополь - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
گرم‌ترین منطقه ایران با بحران قطعی برق روبرو شده است

جدا از وابستگی وسایل برقی که با خاموشی آنها از آسایش زندگی روزمره کم می شود اما استفاده از بعضی وسایل درمانی، امری واجب و ضروریست چراکه با نبود آنها، احیای تنفس بیماران، مختل می شود. این درحالی است که وسایل مورد نظر عمدتا برقی بوده و با قطعی گاه و بیگاه نیروی برق، مشکلات عدیده ای برای آنها و خانواده هایشان ایجاد خواهد شد.

"مهساسادات آقایی دوست" دختر نوجوان ۱۴ ساله ساکن فردیس در سال 1398، در یک تصادف با ضریب هوشی ۳ و ایست قلبی در بیمارستان، احیا و بعد از ۷ ماه بستری به دلیل شدت ضربه مغزی، دچار زندگی نباتی شد.

این دختر نوجوان از اسفند ۹۸ تا کنون در منزل تحت مراقبت پدر و مادر قرار گرفته و با داشتن دستگاه اکسیژن ساز و ساکشن ریه در حال مبارزه برای زنده ماندن است.

او می گوید: با توجه به شرایط کرونایی و نیاز مبرم اغلب بیماران ریوی و خاص، دستگاه اکسیژن ساز و ساکشن ریه، حیاتی بوده و با قطع برق، عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت از مسئولان خواهش می‌کنم برق مان را قطع نکنید و بیشتر از این رنج مان ندهید.

پدر و مادر مهسا که حدود ۲ سال برای زنده ماندن دختر خود تلاش می کنند در زمان قطع برق، مجبور می شوند با مکش دهانی، مخاط ریه دخترشان را تخلیه کنند که بتواند راحت تنفس کند.

در شرایط نوبتی شدن قطع برق در مناطق شهری، خانواده های دارای بیماران حاد در منزل توقع دارند مناطق آنها شناسایی و با کمترین قطع برق، حمایت شود چراکه قطعی مکرر برق، می تواند باعث افت اکسیژن و خطرات جانی بیماران شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала