صالحی: 8000 ماینر غیر مجاز در ایران فعال هستند

© Fotolia / Scharfsinn86صالحی: 8000 ماینر غیر مجاز در ایران فعال هستند
صالحی: 8000 ماینر غیر مجاز در ایران فعال هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
مدیر روابط عمومی شرکت توانیر: آنچه زمینه فشار بر شبکه برق را فراهم کرده و ناتعادلی ایجاد می‌کند فعالیت ماینرهای غیرمجاز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، ابوذر صالحی، مدیر روابط عمومی شرکت توانیر در پاسخ به این سئوال که چه تعداد شرکت خارجی در حوزه استخراج رمز ارز در ایران فعالیت دارند؟ گفت: طبق اطلاعاتی که بنده دارم تنها کنسرسیوم فعال در ایران کنسرسیوم ایران- چین است که در رفسنجان فعالیت دارد.

مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرده است که سرمایه‌گذارانی از هند، لهستان و ترکیه نیز در ایران در حوزه صنعت ماینینگ فعالیت دارند.این مقام مسئول گفت: کل مجوز صادرشده برای سرمایه‌گذاری مجاز در حوزه استخراج رمز ارز 354 مگاوات است و استخراج کنندگان مجاز برق را به نرخ صادراتی از ما خریداری می کنند.

بیت کوین 4.2 درصد رشد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
بیت کوین 4.2 درصد رشد کرد

صالحی گفت: بحران کنونی ما ارتباط چندانی به استخراج‌کنندگان قانونی رمز ارز اعم از خارجی یا ایرانی ندارد و این استخراج‌کنندگان غیرمجاز هستند که شبکه برق کشور را با بحران روبرو کرده‌اند.

وی گفت: استخراج کنندگان غیر مجاز با استفاده از برق خانگی، کشاورزی و برق کارگاه‌های کوچک صنعتی در حال تاراج ثروت ملی هستند و برق کشور را می‌بلعند. به گفته وی استخراج‌کنندگان غیرمجاز برق سبب شده‌اند شبکه برق کشور با کمبود دو هزار مگاوات روبرو شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала