الهام علی اف: روابط با ایران در بالاترین سطح در تاریخ همکاری دو کشور قرار دارد

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر الهام علی اف: روابط با ایران در بالاترین سطح در تاریخ همکاری دو کشور قرار دارد
الهام علی اف: روابط با ایران در بالاترین سطح در تاریخ همکاری دو کشور قرار دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان در دیدار امروزش با محمد جواد ظریف گفت که ما در واقع توانستیم در همه حوزه‌های روابط فیمابین به پیشرفت قابل توجه دست پیدا کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان، علی اف امروز، رئیس جمهور آذربایجان، سفر وزیر امور خارجه ایران به جمهوری آذربایجان را فرصتی برای بررسی مفصل  فرآیند مثبت توسعه روابط دو کشور عنوان کرد و با اشاره به افزایش حجم گردش تجاری فیمابین، گفت: با وجود ادامه همه‌گیری «ویروس کرونا»، این یک روند بسیار مثبت بوده است.

وی همچنین با تاکید بر این که تمام ابتکارات و تصمیمات اتخاذ شده از طرف او و رئیس جمهوری ایران اجرا شده است، گفت: ما از سطح همکاری در دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی بسیار راضی هستیم. علی اف از ظریف تقاضا کرد که با توجه به پایان دوره ریاست جمهوری روحانی، پیام سلام و سپاس وی را در رابطه با این همکاری به رییس جمهوری ایران ابلاغ کند.

علی اف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پس از جنگ (قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان) شرایط جدید، فرصت‌ها و چالش‌های نوینی در منطقه پیش آمده است، گفت: البته ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور برادر باید تلاش‌های خود را هماهنگ و به توسعه صلح طولانی مدت و پایدار در منطقه برای منافع همه کشورها کمک کنند و من اطمینان دارم که دولت ایران نیز همین رویکرد را دارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه برای یک سفر یک روزه و به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری آذربایجان وارد باکو پایتخت این کشور شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала