اصلاحیه در قوانین مجازات فرزند کشی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
اشتراک
سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت که برای پیشگیری از فرزند کشی و تشدید مجازات مجرم از جنبه عمومی جرم به اصلاح برخی قوانین مجازات نیاز داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه چهل‌وچهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ها در این خصوص صحبت کرد. 

وی در خصوص وقوع چند فقره فرزندکشی از جمله قتل بابک خرمدین و راهکارهای قانونی قوه قضائیه از پیشگیری از وقع این دسته از قتل‌ها خاطر نشان کرد: کشتن عمل جنایت‌آمیزی است و فرقی نمی‌کند که چه‌کسی کشته می‌شود. باید با فرهنگ‌سازی مناسب از این نوع جنایات هولناک پیشگیری کنیم، همچنین در این راه مطالعات آسیب‌شناسی باید ادامه داشته باشد.

اسماعیلی گفت: برای پیشگیری از فرزندکشی نیازمند اصلاح برخی قوانین و مقررات و تشدید مجازات مرتکبین این نوع قتل‌ها هستیم، به‌ویژه تشدید مجازات مجرم از جنبه عمومی جرم که در زمان حاضر در دستور کار مجلس است. قوه قضائیه با تشدید مجازات از جنبه عمومی جرم در صورتی که اولیای دم و خانواده قاتل شکایتی مطرح نکند، نظر موافق دارد که امیدواریم با اقدامات مؤثر در حوزه تقنین و مطالعات شاهد پیشگیری از این وضعیت باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала