افزایش تصادفات و اخلال در نظم شهری به دلیل قطع برق

© Sputnik / Siavash Sobhgahi افزایش تصادفات و اخلال در نظم شهری به دلیل قطع برق
افزایش تصادفات و اخلال در نظم شهری به دلیل قطع برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
رییس پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش تصادفات، نابسامانی در تقاطع ها، اختلال در نظم شهری و ترافیکی به دلیل قطعی برق خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره قطع نامنظم برق در سطح معابر  و چهارراهها و تقاطع های شهر تهران گفت : این قطع برق  و کم شدن دید رانندگان باعث شده آمار تصادفات خسارتی  و جرحی در سطح شهر تهران بالا برود .

چرا نیروگاه بوشهر مانع قطعی برق ایران نمی شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
چرا نیروگاه بوشهر مانع قطعی برق ایران نمی شود؟

وی افزود: همچنین با توجه به قطعی برق در تقاطع ها و چهارراه‌ها علاوه بر سردرگمی رانندگان در عبور از محل، تعداد تصادفات در این معابر و مقاطع نیز به همین واسطه، افزایش یافته است و امکان بروز تصادفات شدید و بروز خسارت بیشتر به خودروها وجود دارد.

حمیدی با بیان اینکه این قطعی برق باعث نابسامانی در تقاطع ها ، اخلال در نظم شهری  و وضعیت ترافیکی نامناسب در پایتخت شده، گفت: عوامل پلیس راهور در محل های قطعی برق تقاطع ها حضور دارند  .

به گفته وی، افزایش نامنظم قطعی برق به جد باعث نگرانی پلیس راهور تهران بزرگ شده است که از همین جا از مسئولین محترم  خواهشندیم که از قبل قطعی برق محل و منطقه را به پلیس راهور اطلاع  دهند تا تدابیر لازم در خصوص تامین نیرو در تقاطع و ایجاد نظم ترافیکی در محل به واسطه خاموشی چراغ ها، اندیشیده شود .

حمیدی همچنین از رانندگان هم خواشت که در این موارد تردد را  مدیریت کرده  و به رفع مشکل کمک کنند چرا که حتی اگر مأمور راهور هم در تقاطع باشد در شرایط قطعی برق نمی تواند تقاطع نابسامان را بدرستی مدیریت کند و نیاز به نیروی بیشتر است. اگر قرار باشد برق تقاطع‌ها قطع باشد باید حداقل چهار مأمور راهور در هر تقاطع حاضر شوند که این کار عملاً برای پلیس با حجم بالای تردد ها و معابر امکانپذیر نیست.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : امیدواریم این مشکل و قطع نامنظم برق تقاطع ها و معابر شهر تهران  قبل از شروع فصل تابستان حل شود چون قطعا در بحث انضباط شهری مشکلات جبران ناپذیری مواجه خواهیم بود .

سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا نیز امروز به خاموش شدن چراغ‌های ترافیکی شهر تهران در پی قطع برق واکنش نشان داد و  از مسئولان وزارت نیرو خواست تا در این باره تمهیداتی بی‌اندیشند. وی همچنان خواست: برق چراغ های راهنمایی و رانندگی از جریان برق شهری جدا شود تا در صورت قطع برق، مشکل ترافیکی در معابر رخ ندهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و رییس اورژانس تهران نیز امروز از افزایش ماموریت‌هایشان در پی قطع برق تهران طی روزهای اخیر خبر دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала