جزئیات دیدار تخت روانچی با سناتور آمریکایی

© Photo / IRNAجزئیات دیدار تخت روانچی با سناتور آمریکایی
جزئیات دیدار تخت روانچی با سناتور آمریکایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2021
اشتراک
تخت روانچی و سناتور آمریکایی درباره تحریم و آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره دیدار مجید تخت روانچی و سناتور آمریکایی توضیحاتی ارائه داد. متن توضیحات خطیب زاده در کانال رسمی تلگرام سخنگوی وزارت خارجه ایران آمده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره گفت‌وگوی مجازی تخت روانچی با سناتور کریس مورفی گفت: "همیشه سفرا و نمایندگان ما در نیویورک در چارچوب وظایف عادی گفت‌وگوهایی را انجام می‌داده‌اند. درباره گفت‌وگوی روانچی و کریس مورفی هم باید بگویم که این گفت‌وگو، برخط و آنلاین بوده و درباره چند موضوع بحث شده است. روانچی در این دیدار اعلام کرده آمریکا نمی‌تواند از ابزار تحریم علیه مردم ایران استفاده کند.  "

همچنین به گفته خطیب زاده در این گفت‌وگو درباره فلسطین صحبت شده و حمایت آمریکا از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته شده است. ایالات متحده اجازه نداد بیانیه‌ای آرام در شورای امنیت علیه اسرائیل مطرح شود.  

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره طرح تبادل زندانیان در این گفت‌وگو هم بیان کرد: موضوع زندانیان ایرانی در آمریکا هم مورد بحث قرار گرفته و روانچی اعلام کرده این مسئله از ضروری‌ترین موضوعات از بعد انسانی است که ایرانیان به ناحق در آمریکا گروگان گرفته شدند و باید آزاد شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала