تاکید اتریش بر اهمیت زمان در مذاکرات وین

© REUTERS / EU Delegation in Viennaتاکید اتریش بر اهمیت زمان در مذاکرات وین
تاکید اتریش بر اهمیت زمان در مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه اتریش گفت که زمان بازسازی برجام در حال پایان یافتن است و مسائل اساسی همچنان حل نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای‌پی‌اِی، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در گفت‌وگویی با یک رسانه اتریشی گفت: ایران و آمریکا برای احیای برجام در تلاش هستند، با این حال زمان در حال پایان یافتن است و مسائل اساسی همچنان حل نشده است. مدت‌ها است که اتریش میزبان خوبی برای مذاکرات درباره ایران بوده است.

وی همچنین گفت: با این حال زمان در حال اتمام است و مسائل اساسی همچنان باز و مبهم است.

شالنبرگ همچنین با اشاره به اینکه اتریش از مدت‌ها قبل مبنای مذاکرات خوبی با ایران داشته است درباره بهبود سریع وضعیت دو زندانی اتریشی در ایران از این طریق ابراز امیدواری کرد.

اردوغان، دولت اتریش را که پرچم اسرائیل را برافراشت، نفرین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2021
اردوغان، دولت اتریش را که پرچم اسرائیل را برافراشت، نفرین کرد

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز گذشته در بخش دیگری از سخنانش از اقدام دولت در برافراشتن پرچم اسرائیل بر فراز دفتر صدراعظمی و ساختمان وزارت امور خارجه به‌عنوان واکنشی به جنگ غزه حمایت کرده گفت: این یک علامت کاملاً آشکار همبستگی با اسرائیل با توجه به شلیک هزاران موشک از طرف گروه فلسطینی حماس به اسرائیل بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما در عین حال خواهان یک راه‌حل دو‌دولتی و شرایطی هستیم که فلسطین و اسرائیل در آن بتوانند در صلح زندگی کنند. وی اهتزاز پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان‌های دولتی را علامت عدم همبستگی کشورش با فلسطینیان ندانست. این اقدام اتریش علاوه بر انتقادهای خارجی با انتقادهای داخلی زیادی هم همراه بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала