قالیباف: بی نظمی در قطع شدن برق غیر قابل پذیرش است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: بی نظمی در قطع شدن برق غیر قابل پذیرش است
قالیباف: بی نظمی در قطع شدن برق غیر قابل پذیرش است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت: بی نظمی در قطع شدن برق غیر قابل پذیرش بوده و باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، هادی بیگی نژاد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان داشت: کمبود برق یکی از مسائلی است که کمیسیون انرژی طی یک سال گذشته به آن ورود کرده است؛ کمبود برق در کشور نگران کننده بوده و همچون یک بمب ساعتی است که در سال های آینده منفجر می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: هر سال مصرف برق کشور بیشتر و تولید آن کمتر می شود، به طور مثال میزان تولید برق در سال گذشته، ۵۸ هزار و امسال ۵۷ هزار مگاوات است. کمیسیون انرژی با ورود به این موضوع با مسئولان مختلف صحبت کرده منتها وزارت نیرو می گوید اعتباری برای این کار ندارد. درخواست ما این است که مجموعه سران سه قوه و شورای امنیت ملی با ورود جدی تر، آسیب های اجتماعی و اقتصادی این موضوع را در نظر گیرند.

وی افزود: اگر تا سال ۱۴۱۵ به تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق نرسیم با مشکلات جدی روبرو می شویم؛ در این باره وزارت نیرو برنامه جدی و اعتباری ندارد پس لازم است که مجلس پیگیری های جدی داشته باشد.

کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
علت قطعی های گسترده برق در ایران چیست؟

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در واکنش به این تذکر نماینده گفت: با توجه به اهمیت بحث انرژی، مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ برای سرمایه گذاری در حوزه تولید برق تصمیماتی گرفت که در ۴۰ سال گذشته اتخاذ نشده بود. اخیرا هم وزیر نیرو برای این اقدام از مجلس تشکر کرد لذا ما در مجلس به وظیفه خودمان عمل کردیم و حتما در برنامه ۵ ساله هفتم هم اولویت ما خواهد بود.

وی افزود: منتها در این بین برخی مصارف غیرقانونی وجود دارد که حتما باید وزارت نیرو تدبیری برای آن ها داشته باشد. از رئیس کمیسیون انرژی هم می خواهم که در این باره جلسه ای با حضور وزیر نیرو تشکیل شود تا مسائل خاموشی و جداول خاموشی پیگیری شود. کمبود برق و مصارف غیر قانونی یک بحث است، ولی بی نظمی در قطع شدن برق غیرقابل پذیرش بوده که باید به آن رسیدگی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала