ستاد مقابله با کرونا در ایران : تردد جاده ای در نیمه خرداد ممنوع می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اطلاع داد که احتمالا همزمان با تعطیلات نیمه خرداد ترددهای جاده ای ممنوع می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی در خصوص شرایط در انتخابات پیش رو گفت: پروتکل بهداشتی انتخابات تدوین شده و اقدامات متعددی در این زمینه انجام خواهد شد، هدف این است که همزمان با برگزاری با شکوه انتخابات، کاری کنیم که مردم با خیال راحت در انتخابات شرکت کنند زیرا اگر مردم بترسند و نگران این باشند که شرکت در انتخابات برای آنان خطر ابتلا به بیماری دارد ممکن است مشارکت کم شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که احتمالا روز دوشنبه در جلسات ستاد مقابله با کرونا مطرح و تصویب می شود این است که در تعطیلات نیمه خرداد به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره)، ترددهای جاده ای ممنوع شود و خیلی سفت و سخت این سختگیری اعمال شود تا بیماری در کشور اوج نگیرد و با نزدیک شدن به انتخابات با شیوع بالایی همراه نباشیم.

آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در ایران  از فردا + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا در ایران از فردا + جزئیات

رئیسی افزود: اقدام دیگر این است که وزارت کشور و فرمانداری ها بتوانند در سراسر کشور با استعلام از وزارت بهداشت افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ را شناسایی کند تا این افراد از آمدن به سر صندوق های رأی منع شوند و برای اینکه این افراد از حق رأی دادن محروم نشوند یا برای آنان صندوق سیار ارسال شود یا صندوق های جداگانه ای برای آنان در نظر گرفته شود که وزارت بهداشت با ارسال صندوق سیار موافق است.

وی در خصوص تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا در ستادهای انتخاباتی گفت: همچنین قرار است اپلیکیشن حوزه یاب طراحی و به مردم معرفی شود و مردم بتوانند با استفاده از آن خلوت ترین حوزه انتخابی را پیدا کنند و با خیال راحت به حوزه های خلوت برای رأی دادن در روز انتخابات اقدام کنند. همچینن قرار است حوزه های رأی گیری به نحوی طراحی شود که صف ها در فضای باز و بیرون از محل صندوق باشد و مردم با فاصله و محل های خط کشی شده در صف باشند و به نوبت یکی یکی وارد حوزه شوند و رأی بدهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала