توقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران

© Photo / IRNAتوقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران
توقیف ۸۰هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2021
اشتراک
.سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ازتوقیف ۸۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال و لوازم جانبی به ارزش بیش از 5000 میلیارد ریال توسط پلیس‌های تخصصی ناجا خبر داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از برخورد جدی پلیس با معضل قاچاق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و انهدام مزارع مربوطه خبر داد.

دستگاه‌ های غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2021
کشف دستگاه‌ های غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در ایران ادامه دارد

سردار حاجیان در تشریح خبر فوق اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تا آخر فروردین ماه سال جاری نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال و لوازم جانبی به ارزش بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال توسط پلیس های تخصصی ناجا توقیف شده است.

وی گفت: نیروی انتظامی در برخورد با استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتال در کشور جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و انهدام تعدادی زیادی از مزارع مربوطه اقدام کرده و در این زمینه نزدیک دو هزار پرونده تشکیل و به همراه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده است.

سخنگوی ناجا با اشاره به ناامن بودن خرید و فروش و سرمایه گذاری در رمزارزها تصریح کرد: محیط داد و ستد ارزهای دیجیتال جولانگاه کلاهبرداران حرفه ای بوده و تاکنون تعدادی زیادی از هموطنان به دلیل نداشتن علم و دانش کافی در این حوزه با گرفتاری در دام مجرمان حرفه ای سرمایه های خود را از دست داده اند.

معاون اجتماعی ناجا با توجه به تهدیدات زیاد خرید و فروش ارزهای دیجیتال و احتمال از بین رفتن تمام سرمایه آنها، به مردم توصیه کرد در انجام معاملات ارزهای دیجیتال ریسک نکنند.

سردار حاجیان با اشاره به نقش مخرب فعالیت غیر قانونی اینگونه دستگاه ها در نظام اقتصادی کشور و شبکه توزیع و برق رسانی به دلیل مصرف بیش از اندازه برق گفت: پلیس در راستای وظایف قانونی، آمادگی کامل برای همکاری با نهاد ها و ارگان های ذی ربط مخصوصا وزارت نیرو در خصوص شناسایی و توقیف ماینرها و جمع آوری مزارع غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال و دریافت اطلاعات مردمی را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала