رونمایی از تسلیحات جدید ساخت سپاه پاسداران در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پهپاد پهن‌پیکر "غزه"
پهپاد پهن‌پیکر غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
سه دستاورد مهم و راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حوزه های پهپادی و پدافندی با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هواپیمای بدون سرنشین فوق سنگین و پهن پیکر "غزه" با تنوع ماموریت در حوزه های مراقبتی، رزمی و شناسایی و مداومت پروازی ۳۵ ساعت نخستین دستاورد دفاعی سپاه بود که سرلشکر سلامی از مراحل ساخت آن بازدید کرد.

سه فروند موشک بالستیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
داده نمایی
مشخصات موشک های بالستیک سپاه پاسداران ایران

این پهپاد سنگین در ماموریت رزمی قادر به حمل ۱۳ بمب تا شعاع  عملیاتی ۲ هزارکیلومتری  و  نیز حمل ۵۰۰ کیلوگرم انواع تجهیزات جمع آوری اطلاعات و سیگنالی نیز می باشد؛ با اضافه شدن این پهپاد به ناوگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه ، قابلیت اشراف اطلاعاتی و عملیات مقابله با تهدیدات دشمنان توسعه و ارتقا می یابد.

پهپاد غزه علاوه بر کاربرد نظامی و دفاعی ،در پایش جنگل‌ها ، عملیات امداد و نجات و کمک رسانی در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله می تواند به اجرای ماموریت بپردازد.

رونمایی از سامانه موشکی زمین به هوای تمام ایرانی " 9دی" که توانایی درگیری با انواع تهدیدات در فاصله نزدیک مانند کروز، بمب هواپیما و انواع پهپادها و انهدام آنها را دارد و نیز سامانه راداری "قدس" با قابلیت استقرار در موضع و جابجایی سریع از دیگر دستاوردهای رونمایی شده توسط فرمانده کل سپاه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала