ظریف پیشنهاد ایجاد کارزاری برای ثبت جنایات اسرائیل داد

© Photo / MFA Russia Press service /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف پیشنهاد ایجاد کارزاری برای ثبت جنایات اسرائیل داد
ظریف پیشنهاد ایجاد کارزاری برای ثبت جنایات اسرائیل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران پیشنهاد ایجاد یک ساختار نظارت بین المللی مستقل برای ثبت جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی ها داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه در نشست اضطراری مجازی سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع کنونی در اسرائیل و فلسطین طی سخنانی عنوان کرد: ما باید یک کارزار «نهادینه‌ شده» حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ ای و بین‌ المللی ایجاد کنیم. یک نهاد ناظر حرفه‌ ای بین‌ المللی نیز باید تشکیل شود تا جنایات علیه مردم فلسطین را رصد و گزارش کند. این جنایات باید به صورت ثبت و ضبط شده و گزارش شوند، با این هدف که مرتکبین آن‌ها در محضر عدالت قرار گیرند.

پیام فرزند سردار سلیمانی به رهبران مقاومت فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
پیام فرزند سردار سلیمانی به رهبران مقاومت فلسطین

وی افزود:‌ مردان، زنان و کودکان بی‌ گناه توسط مرگبارترین و پیشرفته‌ ترین جنگ‌ افزارها سلاخی در حال سلاخی شدن هستند. خانه‌ ها در حالی ویران می‌ شوند که ساکنانشان در آن‌ها گیر افتاده‌ اند. هر آن‌ چه از زیر ساخت‌ های غزه باقی مانده است – از جمله منابع برق و آب – عملا نابود شده است.

ظریف ادامه داد: ما اکنون با موارد فاحش و سازمان‌ یافته نقض حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و حقوق بین‌ الملل مواجه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: امروز قتل عام کودکان فلسطینی پس از آن عادی‌ سازی ادعایی انجام می‌ گیرد. این رژیم جنایتکار و آدم‌ کش یک بار دیگر ثابت کرده است که تحرکات دوستانه در قبال این رژیم، تنها به تشدید قساوت‌ های آن منجر می‌ شود. تنها هدف تحرکات نفاق‌ آمیز اسرائیل، تفرقه‌ افکنی بین مسلمین و منزوی کردن مردم فلسطین است. اشتباه نکنید: اسرائیل تنها زبان مقاومت را می‌ فهمد و مردم فلسطین کاملا از حق دفاع از خود و سرپیچی از قلدری‌ های این رژیم نژادپرست برخوردار هستند.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: علاوه بر این، اقدامات جنایتکارانه اسرائیل باید هم در مصوبات داخلی و هم در قطعنامه‌ های سازمان همکاری اسلامی به عنوان نسل‌ کشی و جنایت علیه بشریت شناسایی شود و کشورهای عضو باید صلاحیت قضایی ملی خود را به نحوی بسط دهند که پیگرد جنایتکارانی که در اراضی اشغالی فلسطینی مرتکب جنایت جنگی، نسل‌ کشی و جنایات علیه بشریت می‌ شوند، را شامل شود.

ظریف خاطرنشان کرد که ایران برای حفظ حقوق فلسطینی ها و مسلمانان آماده است اختلافات با دیگر کشورهای مسلمان را فراموش کند و برای اقدامات مشترک به آنها کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала