چرا موبایل در ایران ارزان شد؟

CC0 / Pixabay / موبایل
موبایل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
دبیر انجمن واردکنندگان موبایل: خطر قاچاق معکوس در کمین این بازار است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از کاهش قیمت موبایل در بازار خبر داد و گفت که خطر قاچاق معکوس در کمین این بازار است.

وی در ادامه اظهار داشت: «در حال حاضر قیمت تلفن همراه در کف قیمتی قرار دارد و بهترین زمان برای خرید این محصول است، چرا که قیمت برخی از کالاها حتی ۱۷ تا ۲۰ درصد هم کاهش داشته است. البته میزان کاهش قیمت در کالاهای مختلف متفاوت است و نمی‌توان در مورد همه کالاها اظهار نظر کرد.

سیگنال های متناقض در بازار ارز ایران باعث توقف روند کاهشی دلار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
سیگنال های متناقض در بازار ارز ایران باعث توقف روند کاهشی دلار شد

با توجه به تعطیلی یک ماهه اصناف در حال حاضر بیش از دو میلیون دستگاه روشن شده در کشور وجود دارد و عرضه از تقاضا پیش گرفته است. بنابراین هم کسبه و هم وارد کنندگان متضرر شدند. از طرف دیگر افت نرخ دلار نیز دلیل دیگر کاهش قیمت موبایل است که به شرکت‌ها و کسبه آسیب وارد کرده است.

مدتی بود که انجمن به دنبال تشکیل این کمیته برای مدیریت و سیاستگذاری کلان بود که حالا با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت بین وزارتخانه مختلف تشکیل شده و پیش‌بینی می‌شود که با برنامه ریزی در موارد مختلف از جمله رجیستری تبلت، راه اندازی سامانه افق و مسائل مرتبط با واردات موبایل، در سال جاری در زنجیره تامین این حوزه با مشکل خاصی مواجه نشویم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала