1 میلیون دوز واکسن مشترک ایران ـ کوبا تا پایان خرداد تولید می‌شود

© AP Photo / Ebrahim Norooziایران: 1 میلیون دوز واکسن مشترک ایران ـ کوبا تا پایان خرداد تولید می‌شود
ایران: 1 میلیون دوز واکسن مشترک ایران ـ کوبا تا پایان خرداد تولید می‌شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
اشتراک
رئیس انستیتو پاستور ایران از تولید یک میلیون دوز واکسن تا آخر خرداد و سه میلیون دوز تا پایان شهریور در صورت اخذ مجوز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،  روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، علی‌رضا بیگلری در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، اظهار داشت: اکنون در سراسر کشور بیش از 300 آزمایشگاه می‌توانند تشخیص آزمایشگاهی کووید 19 را با هدایت و محوریت انستیتو پاستور ایران انجام دهند.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی سیستم تشخیص کووید 19 در ایران و آماده کردن زمینه برای تولید کیت‌های داخلی انستیتو پاستور ایران در اواسط بهار 99 وارد جهاد علمی دیگری برای تولید واکسن شد.

کرونا در ایران؛ فوت ۲۹۷ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2021
کرونا در ایران؛ فوت ۲۹۷ بیمار در شبانه روز گذشته

بیگلری افزود: در راستای تصمیم وزارت بهداشت ایران که واکسن مشترک با یکی از شرکت‌های معتبر واکسن سازی دنیا به صورت اشتراکی داشته باشیم و با توجه به همکاری دو دهه انستیتو پاستور با کشور کوبا، مقرر شد در طراحی و اقدام به تولید بر روی واکسن‌های مشترکی برنامه‌ریزی شود.

یگلری اعلام کرد: در ایران از 6 اردیبهشت 1400 در اصفهان کار شروع شد و در کار ازمایی 3 یا فاز نهایی واکسن قرار است بر روی 24 هزار نفر از هموطنان در هشت شهر کشور (اصفهان، زنجان، همدان، کرمان، یزد، بندرعباس، بابل و ساری) کار خودشان را شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد 24 هزار نفری که باید وارد مطالعه شوند تقریبا بیشتر از نصف آنان تزریق اول را دریافت کردند، ادامه داد: این واکسن تنها واکسن نوترکیبی است که کونژوگه شده برای کووید و تنها واکسنی است که یادآور خودش را دارد و مسلما یکی از ابزارهای بسیار خوب کشور در امر کنترل کووید 19 خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران اذعان داشت: این واکسن تا آخر خرداد یک میلیون دوز آماده خواهد بود با اخذ مجوز می‌توانیم در تا پایان شهریور سه میلیون دوز دیگر تولید داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала