۵۵ درصد ایرانیان به کرونا مبتلا شده اند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadeh۵۵ درصد ایرانیان به کرونا مبتلا شده اند
۵۵ درصد ایرانیان به کرونا مبتلا شده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
مسئولان نظام سلامت کشور در جلسه ای با رئیس جمهور ایران در خصوص آخرین وضعیت پیک چهارم کرونا گزارش دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری، مسئولان حوزه درمان و مدیران پروژه‌های تولید واکسن داخلی در نشستی با عنوان جلسه مدافعان سلامت با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران چالش‌های پیک چهارم شیوع کرونا، مدیریت این بیماری و آخرین وضعیت تولید واکسن‌های داخلی را بررسی کردند.

فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این جلسه سخنرانی کرد و بیان داشت:« به یکی از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور ماموریت دادیم تا برآورد کند چند نفر ایرانی تاکنون مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند.»

وی افزود: «برآوردی که ۲‌ماه قبل صورت گرفته، نشان می‌دهد بین ۴۰ تا ۵۵درصد جمعیت کشور چه با علامت و چه بدون علامت مبتلا شده‌اند، البته این عدد بدون درنظر گرفتن ابتلای مجدد آنهاست. این آمار براساس مدل‌های اپیدمیولوژی به‌دست آمد، بنابراین دقت این مدل‌ها بستگی به ورودی‌هایی دارد که وارد بررسی می‌شود. هر قدر اطلاعات دقیق‌تر باشد، مدل هم دقیق‌تر خواهد بود. با این همه اطلاعات درباره کووید-۱۹ در هیچ جای دنیا دقیق نیست.» صدور مجوز برای تولید و صادرات داروهای کمکی درمان کرونا، موضوع دیگری بود که در این جلسه از سوی محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو مطرح شد. او گفت:« تاکنون برای ۱۶ داروی طبیعی که براساس ادعای ما به درمان کرونا کمک می‌کنند، مجوز صادرات داده شده. ایران نخستین کشوری بود که در اسفند سال ۹۸ مطرح کرد که کورتون می‌تواند در درمان کرونا مؤثر باشد. با گذشت ۸‌ ماه از ادعای ما، دنیا به این نتیجه رسید که دگزامتازون را به‌عنوان داروی مؤثر درنظر بگیرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала