چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمان کُشته است

© AP Photo / Ng Han Guanچین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمان کُشته است
چین: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمان کُشته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
وزارت خارجه چین اعلام کرد: آمریکا در بیش از ۸۰ کشور جنگ افروزی کرده و دستش به خون انسان های بی شمار از جمله مسلمانان آغشته است؛ پس به دولت پکن اتهام های حقوق بشری نسبت ندهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، در جلسه مطبوعاتی، تلاش آمریکا برای نسبت دادن اتهام های حقوق بشری به چین به ویژه در رفتار با مسلمانان اویغور را به شدت محکوم کرد.

آمریکا قصد دارد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را بایکوت کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
آمریکا قصد دارد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را بایکوت کند

این مقام چینی در ادامه افزود: آمریکا مدعی رعایت حقوق بشر است حال آنکه بیش از هر کشور دیگری در جهان، مسلمان کُشی کرده است.

هوآ چون اینگ ادامه داد: صرف نظر از تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا، به خوبی می دانیم که واشنگتن به اسم مبارزه با تروریسم در بیش از ۸۰ کشور جهان جنگ افروزی کرده و عملیات نظامی داشته است. بیش از ۸۰۰ هزار نفر که اغلب غیرنظامی هستند در نتیجه خشونت های جنگی جان خود را از دست داده و ده ها میلیون نفر آواره شده اند.

این مقام چینی ادامه داد: تا چه اندازه تماشای خونسردانه مرگ هزاران مسلمان افغان، عراقی و سوری به دست آمریکا، نفاق آمیز است. اینکه بیش از ۶۰۰ هزار آمریکایی از کووید-۱۹ جان دادند و با این همه، درباره مسائل حقوق بشری سین کیانگ دروغ پردازی می کنند.

ماه گذشته نیز وزارت خارجه چین در مواجهه با اتهام های آمریکا، گفت: واشنگتن تلاش می کند تا بین چین و کشورهای مسلمان تفرقه بیندازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала