دانش آموزان مشکوک به کرونا در قرنطینه امتحان می‌دهند

CC BY 4.0 / IRNA / دانش آموزان مشکوک به کرونا در قرنطینه امتحان می‌دهند
دانش آموزان مشکوک به کرونا در قرنطینه امتحان می‌دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2021
اشتراک
در ایران دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به کرونا در فضای قرنطینه امتحان می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد محسن بیگی، مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: بنابر پیش بینی ها، مقرر شده آن دسته از دانش آموزان کرونایی، افراد مشکوک به کرونا و کسانی که بیماری زمینه ای داشته و ریسک ابتلا به بیماری دارند، در فضای جداگانه و انفرادی در امتحان نهایی شرکت کنند. همچنین طبق خوداظهاری هر فردی که اعلام کند هنگام برگزاری امتحانات علائمی از کرونا دارد، جداگانه امتحان می‌دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته شرایط مشابه امسال را داشتیم، مدارس تعطیل بودند و به جز پایه نهم و دوازدهم، ارزشیابی سایر پایه ها غیرحضوری بود. سال گذشته دستوالعمل با کمک وزارت بهداشت تهیه و تنظیم و به استان ها ابلاغ شد، بنابراین تجربه اول ما نیست. در سال تحصیلی جدید نیز این موضوع با توجه به شرایط جدید و تجارب کسب شده مورد بازبینی قرار گرفته و آماده شده است و امروز به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم که در سامانه ماسک وضعیت آنان چک خواهد شد و هر دو روز یک بار موارد کرونا مثبت را اعلام می کند.

بنا به گفته بیگی، در پایه نهم امتحانات به صورت مدرسه ای برگزار می‌شود و آنجا حوزه امتحانی نداریم.

وی همچنین تاکید کرد: اکنون 6700 حوزه در سطح کشور داریم. 640 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم و به طور میانگین در هر حوزه امتحانی کمتر از صد دانش آموز داریم که البته در برخی مناطق ممکن است به علت گنجایش سالن ها جمعیت بیشتر هم باشد  ولی در برخی حوزه ها 60 تا 70 نفر باشد. فاصله صندلی‌ها از همدیگر از هرطرف تقریبا دو متر در نظر گرفته شده و هر دانش آموز در فضای فیزیکی چهار مترمربعی قرار دارد. دوم تهویه سالن‌ها است که امسال در شرایط بهتری قرار گرفته اند و حوزه هایی انتخاب شده اند که امکان ورود و خروج هوا را داشته باشند. همچنین تاکید کردیم هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد این کار صورت بگیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала