خسارت میلیاردی ملخ های مراکشی به مزارع رودبار گیلان+ ویدیو

© Photo / IRNAخسارت میلیاردی ملخ های مراکشی به مزارع رودبار گیلان
خسارت میلیاردی ملخ های مراکشی به مزارع رودبار گیلان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2021
اشتراک
هجوم ملخ‌ ها به اراضی زراعی و باغی شهرستان رودبار خسارات و مشکلات زیادی برای کشاورزان و مردم منطقه ایجاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سروش ابراهیمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با اشاره به محصولات زراعی و باغی شهرستان رودبار اظهار داشت: سطح محصولات زراعی و باغی در این شهرستان به حدود 30 هزار هکتار می‌رسد که 18 هزار هکتار مربوط به محصولات زراعی و 12 هزار هکتار مختص محصولات باغی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرستان رودبار با هجوم ملخ مراکشی مواجه است و این آفت سالانه خسارات شدیدی به محصولات زراعی و باغی رودبار وارد می‌کند و با وجود اینکه همکاران ما نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کردند اما همچنان این آفت زندگی مردم را دچار خدشه کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با بیان اینکه عملیات مبارزه با ملخ مراکشی سالانه از اسفند ماه آغاز و تا خرداد ماه ادامه می‌یابد خاطرنشان کرد: عملیات مبارزه با این آفت سالانه در حدود 12 هزار هکتار تا 13 هزار هکتار از اراضی این شهرستان انجام می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این نوع آفت از سال 68 در شهرستان رودبار شناسایی و سطح خسارات آن روز به روز در حال افزایش است ابراز داشت: با توجه به کوهپایه‌ای بودن رودبار و داشتن مناطق صعب‌العبور لذا دسترسی به کانون‌های اصلی این آفت بسیار سخت است و مشکلاتی در زمینه مبارزه با این آفت ایجاد کرده است‌.

وی خواستار افزایش امکانات، تجهیزات جهت شناسایی، رصد و مبارزه با ملخ مراکشی شد و گفت: این آفت متاسفانه در مناطق مختلف رودبار مشاهده می‌شود و چیزی حدود 12 هزار هکتار تا 13 هزار هکتار اراضی تحت مبارزه شیمیایی قرار گرفتند البته مشکلاتی در زمینه تهیه سم، گرانی سم و استفاده از امکانات نیز وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با امکانات فعلی توانستیم این آفت را تا حدودی کنترل کنیم اما اگر سایر دستگاه‌ها، امکانات کشوری و ملی در این زمینه به یاری ما نرسد امکان خسارات به شهرستان زیاد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала