احتمال تمدید مهلت بازرسی آژانس انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران

© REUTERS / Leonhard Foegerاحتمال تمدید مهلت بازرسی آژانس انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران
احتمال تمدید مهلت بازرسی آژانس انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران از احتمال تمدید مهلت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای کشورش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در روند نشست برجامی وین در گفت و گو با شبکه "ان‌اچ‌کی" ژاپن ابراز امیدواری نمود که با پیشرفت کافی در مذاکرات، دیگر نیازی به تمدید مهلت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود نداشته باشد.

مشروح سخنان عراقچی پس از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
مشروح سخنان عراقچی پس از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام

عراقچی در این گفت و گو اظهار داشت که تهران در صورت نیاز، تمدید مهلت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی را در زمان مناسب بررسی خواهد کرد.

به گزارش ان‌اچ‌کی، ایران اعلام کرده است که در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات درباره لغو تحریم‌های ایالات متحده و دیگر مسائل تا اواخر مه (۳۱ اردیبهشت ماه)، به همکاری با آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای، پایان خواهد داد.

این شبکه ژاپنی در گزارش منتشر شده در تارنمای خود می‌افزاید: گمان می‌رود که عباس عراقچی و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس در دیدار روز پنجشنبه در مقر این سازمان در وین، در این باره رایزنی کرده باشند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این و در ماه آوریل اعلام داشته بود در صورتی که طرفهای برجام نتوانند در مذاکرات جاری در وین به توافقی دست یابند، شاید نیاز به مذاکره مجدد با تهران درباره تمدید مهلت بازرسی وجود داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала