انهدام دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در شرق ایران

CC BY 4.0 / IRNA / انهدام دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در شرق ایران
انهدام دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در شرق ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2021
اشتراک
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از انهدام ۲ باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی ناجا روزشنبه اظهارداشت: مرزبانان غیور سحرگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در چند عملیات برنامه‌ریزی شده و با اشراف اطلاعاتی توانستند ۲ باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر را در شرق کشور منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات و مواد مخدر کشف کنند. 

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، یک باند قاچاق سلاح و مهمات در آن سوی مرز را شناسایی کردند و تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی را در دستور کار قرار دادند. 

کشف و انهدام باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
کشف و انهدام باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در ایران

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مرزداران پس از چندین هفته تلاش و انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی، موفق به شناسایی و مشخص کردن مسیرهای تردد قاچاقچیان شده که انهدام آن باند در دستور کار مرزداران قرار گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: مرزداران دلاور هنگ مرزی جکیگور در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان موفق شدند پس از چندین ساعت رصد و پایش منطقه با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، قاچاقچیان را مشاهده و با رعایت قانون بکارگیری سلاح در جهت جلوگیری از هرگونه تجاوز، تردد و نفوذ به عمق خاک کشورمان به سمت اهداف مذکور تیراندازی که قاچاقچیان مقابله به مثل کرده و به سمت مرزداران تیراندازی کردند که سرانجام به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن سلاح و مهمات از محل متواری شدند. 

وی با بیان اینکه مرزداران مجاهد هنگ مرزی جکیگور در این عملیات موفق شدند تعداد ۷۳ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۱۴۷ تیغه خشاب و ۹۴ تیر فشنگ جنگی سلاح مربوطه را کشف کنند خاطرنشان کرد: در عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی زابل توانستند تعداد ۲ هزار و ۵۲۰ عدد فشنگ جنگی سلاح کلاش را در درگیری با قاچاقچیان سلاح و مهمات در منطقه مرزی قرقری کشف کنند. 

سردار گودرزی ادامه داد: در چند عملیات منسجم دیگر و با اشراف اطلاعاتی مرزبانان در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرز و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در سرحدات کشورمان، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه از فعالیت یک باند قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی ریگ ملک مطلع و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند و کشف محموله موادمخدر در دستورکار مرزبانان قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی سیستان وبلوچستان، مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص و در راستای مقابله با سوداگران مرگ چند تیم پوششی و عملیاتی از مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اجرای طرح مهار، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله بزرگ موادمخدر را کشف کنند. 

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو وارد کشور کنند زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند با رها کردن خودرو و محموله موادمخدر از محل متواری و مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار ۸۲۱ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۷۲۹ کیلوگرم مرفین، ۵۱ کیلوگرم تریاک و ۴۱ کیلوگرم شیشه را کشف کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در عملیاتی جداگانه پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان توانستند در عقبه منطقه مرزی جالق، مقدار ۲۶۷ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل ۲۱۸ کیلوگرم تریاک، ۳۹ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش و ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه را کشف کنند. 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح پایش مرز و مبارزه با قاچاق موادمخدر مرزداران هنگ مرزی زاهدان نیز توانستند با اشراف اطلاعاتی مقادیری موادمخدر را کشف کنند. 

سردار گودرزی  بیان کرد: مرزداران غیور در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری سه نفر متهم، مقدار ۵۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала