ایران: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال این هفته به پایان می‌رسد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال این هفته به پایان می‌رسد
ایران: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال این هفته به پایان می‌رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی با کرونا در ایران درباره برنامه واکسیناسیون عمومی ویروس کرونا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت: " واکسیناسیون افراد بالای 80 سال این هفته تمام می شود و هفته آینده واکسیناسیون افراد 75 تا 80 سال و بعد از آن افراد 70 تا 75 سال انجام می شود. "

وی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: " فاز یک واکسیناسیون کرونا در کشور برای نیروهای بهداشتی و درمانی تمام شد و فاز دوم برای افراد بالای 80 ساله شروع شده است. امیدواریم تا پایان این هفته واکسیناسیون افراد بالای 80 سال را تمام کنیم از هفته آینده نیز 75 تا 80 ساله ها و بعد از آن  65 تا 70 ساله را شروع خواهیم کرد. سامانه ثبت نام واکسن کرونا نیز آماده است به زودی به مردم معرفی می شود. "

رئیسی همچنین افزود: " برای واکسیناسیون سالمندان فعلا نیازی به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست. نیازی به مراجعه به سایت هم نیست و از طریق تلفن و پیامک به مردم اعلام می شود و اگر تا هفته آینده پیامک ارسال نشد، سامانه وزارت بهداشت برای ثبت نام سالمندان برای واکسن معرفی می شود. "

وی گفت: " در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بر وضعیت بیماری کووید - 19 در کشورها مروری انجام شد و اعلام کردیم که نوع غالب ویروس کرونا در ایران ویروس جهش یافته انگلیس است که در کشور تاخت و تاز می کند. حدود 80 درصد ویروس کرونا در ایران از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی است. ویروسی که سیستم بهداشت و درمان انگلیس را به زانو درآورد و بسیاری از کشورهای اروپایی را درگیر کرد."

وی همچنین با اشاره به وضعیت کرونا در ایران گفت: " در 15 استان روند نزولی کرونا شروع شده است. در 10 استان تقریبا به اوج بیماری رسیده ایم و انتظار داریم این هفته و هفته آِینده از ورودی بیمارستان ها کاسته شود و این استان ها روند نزولی را طی کنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала