شکایت اوکراین به ایکائو علیه ایران در رابطه با تحقیقات هواپیمای بوئینگ

© AFP 2023 / Rohhollah Vadati/ISNAشکایت اوکراین به ایکائو علیه ایران در رابطه با تحقیقات بوئینگ
شکایت اوکراین به ایکائو علیه ایران در رابطه با تحقیقات بوئینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
اوکراین قصد دارد شکایتی را به سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) درباره اقدامات ایران در رابطه با تحقیقات خود درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی بین المللی اوکراین در حوالی تهران در ژانویه 2020 ارسال کند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از مذاکره آنلاین وزیر حمل و نقل زیرساخت اوکراین ولادیسلاو کریکلی با وزیر حمل و نقل کانادا اعلام نمود که اوکراین به ایکائو علیه ایران در رابطه با تحقیقات هواپیمای بوئینگ سقوط یافته در حوالی تهران شکایتی را ارائه می دهد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
ایران: گزارشات هواپیمای اوکراینی مبنی بر انهدام عمدی صحت ندارد

وزیر حمل و نقل و زیرساخت اوکراین گفت: "اکنون ما به طور مداوم در حال پاسخگویی مناسب به موارد متعدد نقض قوانین بین المللی و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در هنگام بررسی فاجعه هواپیمای PS752 هستیم."

پیش از این، مقامات ایران اخبار ادعایی در مورد عمدی بودن سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که در ماه ژانویه سال قبل میلادی در نزدیکی تهران رخ داد، را رد کردند.

هواپیمای بوئینگ پرواز شمارهٔ 752 شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در 18 دی 1398 8 ژانویه 2020) ساعت 6:19 صبح در نزدیکی شاهدشهر استان تهران مورد اصابت 2 فروند موشک قرار گرفت که "به صورت غیرعامدانه" به سمت این هواپیما پرتاب شده بود، همهٔ 176 سرنشین این پرواز جان باختند، تعداد زیادی از مسافران این پرواز ایرانی بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала