تاکید مجدد عراقچی بر لغو همه تحریم ها

© AP Photo / Vahid Salemiتاکید مجدد عراقچی بر لغو همه تحریم ها
تاکید مجدد عراقچی بر لغو همه تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه ایران: هنوز چالش‌های سخت بزرگ‌تری داریم که هنوز به راه حل‌هایی برای آنها نرسیدیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه شب گفت: موضع ما کماکان موضع گذشته است که همه تحریم‌ها باید لغو شود .

مذاکره کننده ارشد ایران در نشست وین افزود: امروز سومین دور مذاکرات وین با جلسه کمیسیون مشترک آغاز شد، البته قبل از جلسه دیدارهای فشرده دوجانبه، سه جانبه و پنج جانبه داشتیم. دو بار با آقای مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دیدار داشتم.

عراقچی از جلسه سه جانبه خود با روسیه و چین خبر داد و این جلسه را بسیار مفید دانست و گفت: ما هر بار این جلسه سه جانبه را برگزار می‌کنیم و این بار قبل از نشست کمیسیون این جلسه برگزار شد. روسیه و چین در مذاکرات مواضع بسیار خوبی دارند و این بار هم یک بار هماهنگی با روسیه و چین صورت گرفت.

عراقچی: علی رغم مشکلات، پیشرفت در مذاکره هسته ای وجود دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
عراقچی: علی رغم مشکلات، پیشرفت در مذاکره هسته ای وجود دارد

وی همچنین اعلام کرد: یک جلسه چهارجانبه نیز با سه کشور اروپایی داشتم. بعد کمیسیون مشترک را تشکیل دادیم، مجموعه این‌ها نشانگر اولا جدیت همه طرف‌هاست و این احساس وجود دارد که تمام طرف‌ها جدی هستند که این مذاکرات به یک سرانجامی برسد و این البته دلیل این نیست که چالشی وجود ندارد.

رییس هیأت مذاکره کننده ایرانی در کمیسیون مشترک برجام افزود: ما چالش‌های سختی را سر راه داریم، ولی جدیت همه طرف‌ها مشخص است. در کمیسیون مشترک تصمیم گرفته شد که مقداری به کار سرعت داده شود.

عراقچی تصریح کرد: کارگروه‌های هسته‌ای و رفع تحریم‌ها از بعد از کمیسیون مشترک کار خود را شروع می‌کنند و به آنها وظیفه شروع نگارش متن نهایی داده شده که باید وارد نگارش متن شوند. رسیدن به یک متن مورد تفاهم البته کار سختی است و شاید روزها و هفته‌ها کار ببرد.

عراقچی درباره موضوع لغو تحریم‌ها نیز گفت: ما در حوزه تحریم‌های بخشی و موضوعی که ابعاد مختلف اقتصاد ایران را در برمی‌گیرد شامل بخش‌های نفت، انرژی، بانکی، مالی،  بیمه، کشتیرانی، بنادر تفاهمات خوبی به وجود آمده است که تقریبا همه بخش‌های اقتصادی ایران که تحت تحریم قرار دارد از تحریم خارج شود.

وی درخصوص تحریم‌های ثانویه هم گفت: در مورد نوع دوم تحریم‌ها که اشخاص حقیقی و حقوقی هستند، در این جا کار بیشتری لازم است انجام شود.

رییس هیأت مذاکره کننده ایرانی در کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد: موضع ما کماکان موضع گذشته است که همه تحریم‌ها باید لغو شود و ترتیب اجرای تعهدات کماکان موضع ما بر مبنای مواضع قطعی نظام قرار دارد که حتما آمریکا باید شروع کننده باشد و حتما باید اقداماتش را انجام دهد و بعد ایران راستی آزمایی می‌کند و بعد از راستی آزمایی ایران است که تهران اقدامات خودش را انجام خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала