کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور ایران و گروه 4+1 از سرگرفته شد

© REUTERS / EU Delegation in Viennaکمیسیون مشترک برجام در وین با حضور ایران و گروه 4+1 از سرگرفته شد
کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور ایران و گروه 4+1 از سرگرفته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
ریاست هیأت ایرانی در این نشست را عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران بر عهده گرفت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی نیز در ترکیب هیأت ایرانی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران، ریاست هیأت ایرانی را در این نشست بر عهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی نیز در ترکیب هیأت ایرانی قرار دارند.

انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اداره این نشست را برعهده دارد و علاوه بر ایران، نمایندگان روسیه، چین، فرانسه، انگلستان، آلمان و اتحادیه اروپا نیز در این جلسه حضور دارند.

شمخانی: در اجرای سیاست‌های نظام در میدان و دیپلماسی دوگانه ای وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
شمخانی: در اجرای سیاست‌های نظام در میدان و دیپلماسی دوگانه ای وجود ندارد

قرار است در این نشست، بحث‌ها در خصوص رفع قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها علیه ایران و دورنمای بازگشت آمریکا به برجام ادامه یابد.

عراقچی پیش از آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام با روسای هیات های مذاکره کننده روسیه، انگلیس و چین  گفت و گو کرد.

پیش از این نشست، به روال معمول، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه متعددی بین هیات‌ها برگزار شده است و این رایزنی ها و نشست‌ها ادامه خواهد یافت.

در همین چارچوب، امروز دو دیدار میان عراقچی و انریکه مورا برگزار شد.پیش از ظهر امروز هم جلسه سه‌جانبه مهمی میان رییسان هیأت‌های ایران، روسیه و چین برگزار شد. نمایندگان سه کشور در این نشست بر هماهنگی کامل میان سه کشور و لزوم رفع یکجای تحریم‌ها علیه ایران تأکید کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала